Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja M20

Lotnictwo cywilne, 12 lutego 2016

Mooney przedstawił zmodernizowaną wersję samolotu M20, oznaczoną jako M20V Acclaim Ultra.

M20V wyróżnia się m. in. dodatkowymi drzwiami dla pilota, umieszczonymi na lewej burcie

W zakładach Mooneya w Kerville w Teksasie zaprezentowano najnowszy samolot amerykańskiego producenta – M20V Acclaim Ultra (Oblot Mooneya M10T, 2015-12-29). W porównaniu z protoplastą ma on, jako pierwszy w historii, kompozytową strukturę kadłuba, przekonstruowane wnętrze kabiny, dodatkowe drzwi dla pilota na lewej burcie kadłuba i dopracowaną aerodynamikę. Wyposażenie awioniczne stanowi glass cockpit Garmin G1000.

Maksymalna masa do startu M20V wynosi 1528 kg, w tym 454 kg ładunku użytecznego. Zbiorniki paliwa dostępne są w dwóch wersjach – standardowej, mieszczącej 337 dm3 i dalekodystansowej, o pojemności 379 dm3. Zasięg obliczeniowy z 45-min rezerwą, w przypadku przelotu na wysokości 7620 m wynosić ma odpowiednio 1300 km lub 1540 km, a po zmniejszeniu wysokości przelotowej do 4877 m zwiększyć się do 2040 km lub 2360 km.  Rozpiętość samolotu wynosi 9,17 m, długość – 6,8 m, a wysokość – 2,12 m.

W przekonstruowanej kabinie zabudowano awionikę G1000 / Zdjęcie: Mooney

Napęd Acclaim Ultra stanowi silnik tłokowy TSIO-550-G o mocy 206 kW (280 KM), poruszający trójłopatowe śmigło Hartzell Scimitar. Dzięki niemu samolot może rozwinąć prędkość maksymalną 448 km/h. Maksymalna prędkość wznoszenia to 7 m/s. Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosi 640 m, a długość lądowania znad 15-m przeszkody – 808 m.

Zakończenie prób certyfikacyjnych zgodnych z przepisami FAA i dostawy pierwszych seryjnych M20V zaplanowano w połowie br. Za podstawową wersję M20V Acclaim Ultra trzeba zapłacić 769 tys. USD (nieco ponad 3 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.