Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 737 w Rostowie nad Donem

Lotnictwo cywilne, 19 marca 2016

Wczoraj wieczorem, o 18:37 UTC z lotniska w Dubaju wystartował samolot Boeing 737 tanich linii FlyDubai lecący do Rostowa nad Donem w FR (lot FZ981). Na jego pokładzie znajdowało się 55 pasażerów i 7 członków załogi. O 22:43 samolot po raz pierwszy podszedł do lądowania na pasie 22 lotniska docelowego. Z powodu silnego wiatru i deszczu załoga zdecydowała się przerwać procedurę. Przez blisko 2 godziny Boeing krążył w rejonie lotniska.

Na drugie podejście do lądowania pilot uzyskał zgodę ok. 3:30 czasu lokalnego (0:30 UTC). O 3:41 samolot rozbił się tuż przed początkiem pasa 22. Wrak spłonął, a wszyscy znajdujący się na pokładzie Boeinga zginęli. Z zapisów radarowych wynika, że w ostatniej fazie lotu samolot opadał z bardzo dużą prędkością pionową. Według Flightradar24, wynosiła ona aż 6,4 km/min. Przed utratą kontroli nad samolotem pilot próbował przerwać lądowanie i po raz kolejny rozpocząć wznoszenie.

Spadający samolot wybił w ziemi lej o głębokości ponad metra i powierzchni ponad 50 m2. Wrak rozbił się na bardzo małe fragmenty. W większości mają one po najwyżej kilkadziesiąt centymetrów. 

Wśród ofiar katastrofy większość stanowią Rosjanie, mieszkańcy Rostowa nad Donem. 11 to obcokrajowcy (8 Ukraińców, 2 obywateli Indii i jeden Uzbekistanu). Pierwszym pilotem był Grek z Cypru, Aristos Socratous, który wylatał 5700 h. Pozostali członkowie załogi to mieszkańcy Kolumbii, Kirgistanu, Rosji, Hiszpanii (2) i Seszeli. 

Najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy była próba lądowania w bardzo niesprzyjających warunkach pogodowych. Według danych meteorologicznych, prędkość wiatru w Rostowie nad Donem przez całą noc wynosiła 12-14 m/s, a w porywach dochodziła do 19 m/s. Na wysokości ponad 500 metrów prędkość wiatru przekraczała 30 m/s (ponad 100 km/h), a na wysokości 7-8 km wynosiła nawet 40-50 m/s (150-160 km/h). 

Nie wiadomo dlaczego w tych warunkach naziemna kontrola lotu zezwoliła na podejście do lądowania. Nie wiadomo też dlaczego załoga nie zdecydowała się na lot na inne lotnisko. Jedna z hipotez mówi o kończącym się paliwie w zbiornikach krążącego w rejonie Rostowa nad Donem samolotu.

W tym samym czasie lot Aerofłotu SU1166 z Moskwy, który miał wylądować o 2:15 i lot Czech Airlines OK914 z Pragi, który miał lądować o 3:25, zostały skierowane do Krasnodaru. Samolot Turkish Ailines został zaś zawrócony na lotnisko startu w Turcji.

Rozbity samolot to Boeing 737 8KN (WL) nr rej. A6-FDN, nr ser. 40241/3517. Został oblatany 21 grudnia 2010. Należał do niskokosztowych linii FlyDubai – własności władz ZEA, istniejących od 2009 (flydubai finalizują umowę na 737 Max, 2014-01-07, Etihad przebił FlyDubai, 2008-07-15). Ostatni przegląd przeszedł 21 stycznia br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.