Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prace nad następcą Concorde’a

Lotnictwo cywilne, 30 marca 2016

Boom Technology zamierza produkować nowe ponaddźwiękowe samoloty pasażerskie.

Nowy ponaddźwiękowy samolot pasażerski ma być zdolny do przewiezienia 40 osób z prędkością M2,2 / Rysunek: Boom Technology

Od czasu wycofania z eksploatacji słynnego Concorde nikt nie pokusił się o opracowanie nowego dużego samolotu pasażerskiego, rozwijającego prędkość ponaddźwiękową (Naddźwiękowy samolot pasażerski NASA, 2016-03-05). Obecnie trwają prace nad kilkoma odrzutowcami klasy biznes, mogącymi pomieścić maksymalnie 18 podróżnych (Nowa era podróży biznesowych, 2015-09-28, S-512 – nowy ponaddźwiękowy biznesjet, 2014-03-10).

W odróżnieniu od nich Boom Technology, startup z Centennial, w stanie Colorado, chce skonstruować najszybszy samolot pasażerski świata, zdolny do przewiezienia na pokładzie 40 osób z prędkością M2,2. W projekt zaangażowani są inżynierowie, którzy wcześniej pracowali dla Boeinga, Eclipse, Gulfstreama, Pratt & Whitney i Skunk Works.

Struktura samolotu wykonana będzie z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. W kabinie zabudowane zostaną fotele klasy biznes. Nie będą one jednak rozkładane na płask, ponieważ rozwiązanie takie zwiększyłoby masę własną samolotu. Odrzutowiec ma wykonywać loty na wysokości 18 300 m. Według konstruktorów na świecie istnieje ok. 500 tras, które mógłby obsługiwać.

W założeniu przelot nowym ponaddźwiękowym samolotem pasażerskim na trasie Nowy Jork – Londyn ma kosztować ok. 5000 USD (ok. 19 tys. zł). Lot trwać będzie niecałe 3,5 h. Czas lotu z San Francisco do Tokio szacowany jest na 5 h, a z Los Angeles do Sydney – na 6 h.

Oblot prototypu zapowiadany jest na koniec 2017. Nie wiadomo jednak, ile czasu potrzebować będą inżynierowie z Boom Technology, aby uzyskać Certyfikaty Typu EASA i FAA, dopuszczające ich samolot do obsługi regularnych połączeń.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.