Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Program A400M opóźniony o ponad pół roku

Lotnictwo cywilne, 19 października 2007

Koncern EADS poinformował, że dostawy samolotów transportowych A400M będą opóźnione o ponad pół roku. Dostawy pierwszych produkcyjnych samolotów nie rozpoczną się w 2009, lecz w 2010, a być może nawet na początku 2011.

Pierwsze informacje o możliwych opóźnieniach pojawiały się około pół roku temu. Przedstawiciele producenta zaprzeczali wówczas takiej możliwości. 3-miesięczne opóźnienie w rozpoczęciu montażu prototypu miało nie mieć wpływu na harmonogram dostaw.

Budowane przez Airbus Military A400M zostały zamówione przez 10 państw. Niemcy zamówiły 60 samolotów, Francja 50, Hiszpania 27, Wielka Brytania 25, Turcja 10, RPA 8, Belgia 7, Malezja 4, Chile 3, a Luksemburg 1. Niektóre z tych państw wobec kolejnych opóźnień muszą poszukiwać rozwiązań zastępczych, kupując używane C-130 lub nowe C-17.

Główną przyczyną opóźnień programu są problemy z silnikiem TP400-D6 budowanym przez międzynarodowe konsorcjum EuroProp International (Rolls-Royce, Snecma Moteurs, MTU Aero Engines i Industria deTurbopropulsores, oraz producent śmigła FH386 - Ratier-Figeac). Airbus nie miał wcześniej doświadczeń z napędem turbośmigłowym, który w czasie prób przysporzył niespodziewanych kłopotów. Dopracowania wymaga przede wszystkim oprogramowanie sterujące silnikami.

Prototyp A400M jest obecnie montowany w hiszpańskiej Sewilli. Jego oblot jest planowany na lato 2008.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.