Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Długi powrót USS Fort Worth

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 15 kwietnia 2016

W najbliższych tygodniach amerykański okręt USS Fort Worth powróci do portu macierzystego w San Diego. Jednostkę czeka wielomiesięczna naprawa uszkodzonych elementów układu pędnego.

USS Fort Worth o własnych siłach przejdzie z Changi Naval Base w Singapurze do Naval Base San Diego w Kalifornii. W najbliższych miesiącach jednostka zostanie poddana przeglądowi naprawczemu w stoczni GD NASSCO, który pozwoli na wyeliminowanie usterek układu pędnego / Zdjęcie: USN

Sześć tygodni trwać będzie podróż USS Fort Worth (LCS 03), typu Freedom, klasy LCS (Littoral Combat Ship) do portu macierzystego w San Diego. Okręt przejdzie do Kaliforni o własnych siłach, mimo poważnej awarii układu pędnego. Jednostkę napędzać będą jedynie 2 turbiny gazowe Rolls-Royce MT30, co będzie wymagać dokonania wielu postojów, w celu uzupełnienia zapasów materiałów pędnych i smarów.

USS Fort Worth pozostaje wyłączony z działań operacyjnych od stycznia, kiedy uszkodzeniu uległy elementy układu pędnego okrętu (Awaria USS Fort Worth, 2016-01-25). Z przeprowadzonego przez US Navy dochodzenia wynika, że przyczyną awarii było złe stosowanie procedur przez członków załogi, odpowiedzialnych za kontrolowanie pracy siłowni okrętowej. W konsekwencji doszło do uszkodzenia urządzeń przenoszących moc z turbin gazowych i silników wysokoprężnych do pędników.

Według US Navy naprawa okrętu będzie kosztować co najmniej 23 mln USD (ok. 88 mln zł). W kosztorysie uwzględniono wartość dotychczasowych prac stoczniowych, wykonanych w Changi Naval Base w Singapurze, w której USS Fort Worth znajduje się od kilku miesięcy, a także koszt przejścia jednostki z Azji do Kalifornii i wielomiesięcznego przeglądu naprawczego, który zostanie wykonany w stoczni General Dynamics NASSCO.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.