Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spektakularny sukces polskich studentów

Lotnictwo cywilne, 25 kwietnia 2016

Historycznym wynikiem zakończyły się zawody SAE Aero Design WEST 2016. Studenci Politechniki Warszawskiej odnieśli zwycięstwo we wszystkich trzech klasach samolotów.

Studenci z Politechniki Warszawskiej odnieśli zwycięstwo w zawodach SAE Aero Design WEST 2016 we wszystkich trzech klasach samolotów / Zdjęcie: SAE AeroDesign Warszawa

Studenci z Koła Naukowego SAE Aerodesign z Politechniki Warszawskiej odnieśli zwycięstwo w zawodach SAE Aero Design WEST 2016 we wszystkich trzech klasach samolotów, zostawiając w tyle ponad 70 drużyn z całego świata. Na trzecim stopniu podium w klasie Advanced stanęła inna Polska drużyna – ILK AGH z Krakowa.

Zawody SAE Aero Design organizowane są co roku w Stanach Zjednoczonych, przy współpracy z takimi potentatami jak Lockheed Martin, Boeing czy NASA. Przeznaczone są dla studentów kierunków lotniczych i uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych konkursów inżynierskich. W tym roku na lotnisku w Van Nuys, Kalifornia, USA w dniach 22-24 kwietnia rozgrywana była jubileuszowa, 30. edycja zawodów (Polscy studenci zwyciężyli w USA, 2015-05-01).

Konkurs polega na zaprojektowaniu i zbudowaniu jak najlżejszych samolotów bezzałogowych, zdolnych przy tym udźwignąć możliwie największy ciężar. Oceniany jest proces projektowania, prezentacja techniczna oraz najważniejsze – zdolności lotne wszystkich konstrukcji. Inwencję twórczą studentów ogranicza regulamin, który precyzyjnie określa niektóre z parametrów geometrycznych, masowych czy technologicznych. Co roku ulega on zmianie, co zmusza konstruktorów do projektowania samolotów od nowa. Samoloty podzielone są na 3 klasy: Regular, Micro i Advanced.

Regulamin klasy Regular ogranicza geometrię i rodzaj używanych materiałów. Zakazuje się stosowania kompozytów włóknistych oraz ogranicza drogę startu i lądowania samolotu, a także moc silnika. Jest to najstarsza i najbardziej wymagająca pod względem projektu aerodynamicznego klasa. Tegoroczny samolot warszawskiego zespołu przy prawie trzymetrowej rozpiętości skrzydeł ważył niecałe 3 kg i uniósł prawie 16 kg ładunku. To ponad 2,5 kg więcej niż drugi w tej klasie samolot studentów z University of Akron.

Celem klasy Micro jest zbudowanie kompaktowego i łatwego w obsłudze samolotu mieszczącego się w jak najkrótszej tubie o zadanej średnicy. Głównym celem projektowym jest znalezienie kompromisu między funkcjonalnością, a osiągami aerodynamicznymi. Zwycięski samolot warszawskiej drużyny w trakcie zawodów uniósł dziewięciokrotność masy własnej. deklasując inne konstrukcje.

Klasa Advanced jest najbardziej zaawansowanym projektem. Samolot oprócz uniesienia ciężaru ma za zadanie zrzucić serię ładunków humanitarnych do celu, do czego wymagana jest przesyłanie obrazu z samolotu i system naprowadzania. W tym roku samolot Baccarat, mający rozpiętości skrzydeł 4,2 m i masę ok. 4 kg, był w stanie unieść 12 kg ładunku, jednocześnie zrzucając 6 jednokilogramowych paczek.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.