Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie południowokoreańskich myśliwców

Lotnictwo wojskowe, 04 listopada 2008

Dziś ok. 45 km od Seulu zderzyły się dwa samoloty F-5E południowokoreańskich wojsk lotniczych. Jeden z nich rozbił się, drugi - uszkodzony - wylądował w bazie.

Do zderzenia doszło ok. 10:30 czasu lokalnego, około pół godziny po starcie obu samolotów z bazy Woju, znajdującej się ok. 130 km od Seulu. Rozbity samolot upadł na pola ryżowe w pobliżu Pocheon, ok. 45 km na północ od Seulu. Pilot rozbitego samolotu zdołał się katapultować i lekko ranny został przewieziony do szpitala. Samolot, który powrócił do bazy ma uszkodzone usterzenie.

Każdy z samolotów był uzbrojony w dwa kierowane pociski rakietowe AIM-9. Ani samolot, ani cztery pociski, które upadły na ziemię, nie spowodowały strat. Jeden z pocisków znaleziono przy rozbitym samolocie, pozostałych poszukiwano jeszcze kilka godzin po wypadku. Prawdopodobieństwo, że doszło lub dojdzie do wybuchu jest znikome ze względu na sposób zabezpieczenia pocisków, uzbrajanych sygnałem z samolotu-nosiciela.

Samoloty wykonywały parą lot treningowy. Do zderzenia doszło prawdopodobnie wskutek utraty orientacji w przestrzeni przez jednego z pilotów.

Loty ok. 170 południowokoreańskich F-5E/F zostały wstrzymane do czasu wyjaśnienia przyczyn wypadku (60 F-5A/B wycofano ze służby w sierpniu 2007).


Drukuj Góra