Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyczyny katastrofy Cessny 172

Lotnictwo cywilne, 05 listopada 2008

Przyczyną niedawnej katastrofy Cessny 172 w północnym Izraelu, była próba przejścia z przedniego, na tylne siedzenie, jednego z pasażerów w czasie lotu. Zginęły wtedy 4 osoby.

Do katastrofy doszło 24 października, niedaleko Moshav Batzra, na północ od Ra'anana. Według pierwszych ustaleń, opartych na zeznaniach świadków, przyczyną mogło być przeciągnięcie na małej wysokości (zobacz: 4 ofiary katastrofy w Izraelu).

Dokładne dochodzenie wykazało jednak, że jeden z pasażerów, siedzący z przodu, obok pilota, 30-letniej Elias Arbel, chciał przesiąść się na tylne siedzenie. Spowodowało to zadarcie nosa i reakcję pilota: Arbel odepchnęła od siebie drążek sterowy, chcąc wyrównać lot. Według ustaleń komisji badania wypadków lotniczych, manewr ten spowodował, że pasażer wcisnął nogą drugi drążek sterowy, wprowadzając samolot w ostrą spiralę. Maszyna leciała na wysokości ok. 300 m. Śledczy uważają, że w takiej sytuacji pilot miał niewielkie lub nawet żadne szanse na wyrównanie lotu Cessny.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra