Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dym na pokładzie zaginionego A320 EgyptAir

Lotnictwo cywilne, 21 maja 2016

Airbus A320 egipskich linii EgyptAir wystartował z Paris-Charles de Gaulle Airport 18 maja o 23:09 czasu lokalnego (21:09 GMT, planowo miał wystartować o 22:45). Samolot (lot MS804) z 56 pasażerami i 10 członkami załogi (w tym 3 ochroniarzami) na pokładzie, leciał do Kairu, gdzie miał wylądować o 1:15 GMT. Krótko po wejściu w egipską przestrzeń powietrzną kontakt z A320 został utracony. Stało się to ok. 02:29.

Airbus A320-232 nr rej. SU-GCC przed katastrofą / Zdjęcie: TheYottaTube

Według greckich władz wojskowych, feralny A320 przed zaginięciem wykonywał gwałtowne manewry. Najpierw wykonał zakręt o 90o w lewo, a później obrót o 360o w prawo. W tym czasie szybko zniżał wysokość lotu – z FL370 (ok. 11,3 km) do FL150 (ok. 4,6 km). Na tej wysokości łączność z samolotem została utracona. Załoga nie przesłała wcześniej żadnych sygnałów o niebezpieczeństwie.

Media kilkakrotnie podawały dane o znalezieniu szczątków zaginionego A320. Dopiero 20 maja ok. 19:00 władze egipskie ogłosiły rzeczywiste odnalezienie fragmentów samolotu, bagażów i ciał ofiar. Znaleziono je blisko 300 km od wybrzeża Egiptu, na wysokości Aleksandrii.

Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Specjaliści biorą pod uwagę zarówno zamach terrorystyczny, awarię techniczną, jak i intencjonalne działanie członków załogi. Dzisiaj przedstawiciele francuskiego biura badania bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego (BEA) potwierdzili, że na pokładzie zaginionego samolotu w ostatniej fazie lotu (3 minuty przed utratą łączności) pojawił się dym. Sygnały o tym przesłał ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) – pokładowy system informacyjno-komunikacyjny. Wysyła on drogą radiową informacje o stanie systemów samolotu, co standardowo jest wykorzystywane przez służby serwisowe.

Według władz egipskich, nikt nie przeżył katastrofy. Jej ofiary pochodzą z wielu krajów. 30 to Egipcjanie, 15 Francuzów, 2 Irakijczyków, 2 Kanadyjczyków, po jednym obywatelu Algierii, Arabii Saudyjskiej, Belgii, Czadu, Kuwejtu, Portugalii, Sudanu i Wielkiej Brytanii (40-letni Richard Osman). 3 z ofiar to dzieci.

Obaj piloci samolotu byli doświadczonymi lotnikami. Kapitan, Mohammed Shoukair wylatał 6275 godzin, w tym 2101 na A320. Drugi pilot, Ahmed Assem miał nalot równy 2766 godzin.

Rozbity samolot to Airbus A320-232 nr rej. SU-GCC, nr ser. 2088, oblatany 25 lipca 2003. Jego operatorem były egipskie linie EgyptAir.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.