Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne opóźnienie KC-46A

Lotnictwo wojskowe, 30 maja 2016

Z powodu problemów z wyposażeniem do podawania paliwa dostawy samolotów KC-46A dla US Air Force opóźnią się o kilka miesięcy.

18 KC-46A, które mają trafić do wojska od sierpnia 2017 do stycznia 2018, będzie wyposażonych tylko w sztywny przewód paliwowy / Zdjęcie: US Air Force

Dowództwo US Air Force zadecydowało, że decyzja o rozpoczęciu pełnoskalowej produkcji seryjnej wielozadaniowych transportowców-tankowców KC-46A Pegasus zostanie podjęta w sierpniu br. Z tego powodu trafią one do jednostek liniowych 3-6 miesięcy później, niż zakładano. W dodatku przez następny rok samoloty nie będą miały zabudowanego jednego z podstawowych elementów wyposażenia.

Powodem decyzji są problemy z obciążeniami, jakimi poddawany jest podczas lotu sztywny przewód paliwowy i konieczność wprowadzenia zmian w już produkowanych elementach wyposażenia dla pierwszej partii 20 Pegasusów (w tym 4 przedseryjnych).

Oprócz tego, z powodu problemów certyfikacyjnych, dostawy podskrzydłowych zasobników z przewodami elastycznymi rozpoczną się dopiero w październiku 2018. Oznacza to, że 18 samolotów pierwszej transzy, które mają być przekazane wojsku od sierpnia 2017 do stycznia 2018, będzie wyposażonych tylko w sztywny przewód paliwowy (Flota Pegasusów w komplecie, 2016-04-27).

Koszt prac badawczo-rozwojowych i wyprodukowania 18 Pegasusów szacowany jest obecnie na 6,4 mld USD (25,3 mld zł). Całkowita wartość programu opracowania i produkcji 179 KC-46A, które trafią do US Air Force do 2027, szacowana jest na 241,1 mld USD (952 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra