Z powodu problemów z wyposażeniem do podawania paliwa dostawy samolotów KC-46A dla US Air Force opóźnią się o kilka miesięcy.
Dowództwo US Air Force zadecydowało, że decyzja o rozpoczęciu pełnoskalowej produkcji seryjnej wielozadaniowych transportowców-tankowców KC-46A Pegasus zostanie podjęta w sierpniu br. Z tego powodu trafią one do jednostek liniowych 3-6 miesięcy później, niż zakładano. W dodatku przez następny rok samoloty nie będą miały zabudowanego jednego z podstawowych elementów wyposażenia.
Powodem decyzji są problemy z obciążeniami, jakimi poddawany jest podczas lotu sztywny przewód paliwowy i konieczność wprowadzenia zmian w już produkowanych elementach wyposażenia dla pierwszej partii 20 Pegasusów (w tym 4 przedseryjnych).
Oprócz tego, z powodu problemów certyfikacyjnych, dostawy podskrzydłowych zasobników z przewodami elastycznymi rozpoczną się dopiero w październiku 2018. Oznacza to, że 18 samolotów pierwszej transzy, które mają być przekazane wojsku od sierpnia 2017 do stycznia 2018, będzie wyposażonych tylko w sztywny przewód paliwowy (Flota Pegasusów w komplecie, 2016-04-27).
Koszt prac badawczo-rozwojowych i wyprodukowania 18 Pegasusów szacowany jest obecnie na 6,4 mld USD (25,3 mld zł). Całkowita wartość programu opracowania i produkcji 179 KC-46A, które trafią do US Air Force do 2027, szacowana jest na 241,1 mld USD (952 mld zł).