Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eurosatory 2016: Lynx ujawniony

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 czerwca 2016

Na Eurosatory zadebiutował gąsienicowy pojazd Lynx opracowany przez Rheinmetall Defence. Pojazd pokazano w konfiguracji bwp KF31 z 35-mm armatą Wotan 35.

Nowy pojazd Lynx jest gąsienicową platformą, w której wykorzystano sprawdzone elementy układu zawieszenia Mardera 1 (spełniające identyczne wymagania Bundeswehry dotyczące ochrony, co nowa Puma), reszta została opracowana na nowo, jednak z wykorzystaniem już istniejących rozwiązań

Rheinmetall opracował wóz Lynx jako tańszą i łatwiej konfigurowaną alternatywę dla kupionego przez Bundreswehrę bwp Puma (Dozbrajanie Pumy, 2016-05-06). Niemcy nie ukrywają, że w pierwszej kolejności bwp będzie oferowany Australijczykom w ramach 3 fazy programu LAND 400 (zastąpienia 431 M113AS4; Opóźnienie LAND 400, 2016-04-06). Stąd pokaz wozu w kamuflażu australijskim. Lynx może być konfigurowany jako bojowy wóz piechoty, wóz rozpoznawczy, dowodzenia, zabezpieczenia technicznego, ewakuacji medycznej i transporter opancerzony.

Wymiary Lynxa (długość, wysokość, szerokość) w wersji KF31 to 7220 x 3600 x 3300 mm, a KF41 – 7730 x 3600 x 3300 mm. Pojazd jest zasilany opracowanym specjalnie dla potrzeb Rheinmetalla powerpackiem z silnikiem wysokoprężnym Liebherr o mocy, w wersji KF31 754 KM (563 kW), w przypadku KF41 wzrasta do 1072 KM (800 kW)

Wersja KF31, zaprezentowana w Paryżu, wyposażona była w opracowaną przez Rheinmetalla wieżę LANCE, uzbrojoną w 35-mm armatę Wotan 35 o zasięgu do 3000 m i napędowy karabin maszynowy RMG762. Ten ostatni to 3-lufowa broń dostosowana do prowadzenia intensywnego ognia. RMG762 strzela z jednej lufy, dwie pozostałe służą jako zapasowe, automatycznie wymieniane obrotowo, gdy czujnik temperatury wykryje jej wzrost. Dodatkowym uzbrojeniem jest dwuprowadnicowa wyrzutnia przeciwpancernych pocisków kierowanych. Wieża LANCE charakteryzuje się możliwością działania w trybach hunter-killer, jak też killer-killer, bowiem zarówno dowódca, jak i działonowy mogą namierzać i niszczyć cele niezależnie od siebie.

Uzbrojenie Lynxa w australijskiej wersji KF31 to 35-mm armata Wotan 35, napędowy karabin maszynowy RMG762 i dwuprowadnicowa wyrzutnia ppk

Ochrona kadłuba przed detonacją min i fugasów jest na poziomie 4a/4b STANAG 4569, a boków kadłuba może być skalowana od poziomu 4. Wóz ma zostać też wyposażony w aktywny system samoobrony. Badania zakładowe demonstratora pojazdu rozpoczną się w sierpniu 2016. Lynx może zostać też wyposażony w wieżę z armatą kalibru 105 lub 120 mm. Niemcy prowadzą rozmowy z różnymi przedsiębiorstwami, w tym włoską OTO Melara, w celu integracji ich systemów z opracowanym przez siebie kadłubem.

Chwila odsłonięcia nowego wozu bojowego. Przedstawiciele Rheinmetall ujawnili, że gdyby pojazd Lynx został wybrany przez Polskę w jednym z obecnie toczących się programów pancernych, to produkcja wozu mogłaby zostać w całości przeniesiona do kraju. Niemniej, nie ma żadnej możliwości, aby zamienić go w pływający bwp / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Masa bwp Lynx w odmianie KF31 wynosi 38 (z możliwością zwiększenia do 42 t), w środku mieści się 3-osobowa załoga i 6 żołnierzy desantu. W wersji KF41 masa bazowa to 44 t (może wzrosnąć do 49 t), a liczba piechurów w przedziale desantowym zwiększona zostaje do 8.

Planowane jest, aby Lynx został przedstawiony na kieleckim MSPO, wraz ze zmodernizowanym Leopardem 2A4 do wersji 2PL. Ten ostatni we wrześniu br. nie będzie jeszcze w finalnej konfiguracji, ale - jak twierdzą przedstawiciele Rheinmetall Defence - w 90% ukończony.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.