Dostawa pierwszego z brytyjskich zbiornikowców paliwowych typu Tide jest opóźniona o 7 miesięcy.
Zbiornikowiec paliwowy RFA Tidespring, typu Tide, miał trafić do Royal Navy w styczniu br. Okręt wciąż znajduje się jednak w Republice Korei, gdzie lokalne Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering poddaje go testom morskim i ocenie parametrów eksploatacyjnych (Testy morskie RFA Tidespring, 2016-06-30). Londyn zakłada, że tankowiec zostanie odebrany latem i znajdzie się w linii do końca br. Co ciekawe, pierwotnie uważano, że dojdzie do tego już we wrześniu.
Przyczyną opóźnień mają być usterki i błędy konstrukcyjne, wykryte na etapie budowy okrętu lub podczas prób morskich. Producent musi je usunąć, zanim jednostka zostanie przekazana Royal Navy. Gdy tankowiec trafi do Wielkiej Brytanii, zostanie poddany pracom wykończeniowym, w czasie których montowane będą kluczowe elementy wyposażenia, w tym urządzenia łączności i nawigacji, uzbrojenie oraz systemy samoobrony. Prace wykona A&P Group z Falmouth na południowym zachodzie kraju.
W lutym 2012 Wielka Brytania zleciła DSME budowę serii okrętów tankujących typu Tide (Brytyjskie tankowce z Korei, 2012-02-23). Royal Fleet Auxiliary (królewska flota pomocnicza) odbierze 4 jednostki: RFA Tidespring, RFA Tiderace, RFA Tidesurge i RFA Tideforce (Tide, nowe okręty Royal Navy, 2012-11-15). Wartość kontraktu wynosi 452 mln GBP (2,4 mld zł). Z sumy tej ok. 150 mln GBP (803 mln zł) przypadnie dla brytyjskich podwykonawców i dostawców wyposażenia pokładowego.
Okręty typu Tide będą miały ok. 201 m długości i ok. 29 m szerokości. Mają wypierać 37 tys. t i rozwijać ok. 27 w. Zasięg oblicza się na 21 tys. km. Projekt jednostek opracowało brytyjskie biuro BMT Defence Services.