Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Z Eurowings z Krakowa do Dusseldorfu

Lotnictwo cywilne, 05 września 2016

W przyszłorocznym sezonie letnim linie Eurowings mają rozpocząć regularne loty z Krakowa do Düsseldorfu.

W niedziele, poniedziałki, środy loty na trasie z Krakowa do Düsseldorfu mają być wykonywane należącymi do Eurowings Airbusami A320

Rejsy mają zostać zainaugurowane 26 marca 2017 i będą wykonywane codziennie, z wyjątkiem sobót, należącymi do Eurowings Airbusami A320 (niedziele, poniedziałki, środy) i Boeingami 737-800 linii Sun Express Deutschland (wtorki, czwartki, piątki). Otwarcie połączenia z Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice do Düsseldorfu zbiegnie się w czasie z zamknięciem trasy z tego niemieckiego miasta do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach.

Aktualnie w sezonie letnim Eurowings operuje z portu lotniczego w Balicach na przejętej od Germanwings trasie do Stuttgartu. Poza rejsami do Krakowa, przewoźnik ten wykonuje też loty do dwóch innych polskich portów: Warszawy i Pyrzowic.

Linie Eurowings powstały 1 lutego 1993, z połączenia Nürnberger Flugdienst (NFD) i Reise- und Industrieflug (RFG). Początkowo używały samolotów ATR 42 i ATR 72. Później we flocie przewoźnika pojawiły się odrzutowe BAe 146, następnie Airbusy A320, a z czasem nawet A310. W 2001 Lufthansa kupiła 24,9% udziałów w linii, zaś w 2004 zwiększyła swój pakiet do 49%. W następnym roku uzyskała całkowitą kontrolę nad przewoźnikiem.

W tym okresie do Eurowings należały też Germanwings, co pozwoliło Lufthansie na wejście w segment tanich linii lotniczych. W grudniu 2008 ogłosiła ona przejęcie od Eurowings linii Germanwings, a z kolei w 2011 Eurowings stały się w całości własnością Grupy Lufthansa.

Natomiast we wtorki, czwartki, piątki na trasie tej mają operować Boeingi 737-800 linii Sun Express Deutschland / Zdjęcia: Marcin Sigmund

Do października 2014 Eurowings funkcjonowały jako część linii Lufthansa Regional. Od tego momentu Eurowings zaczęły operować na rzecz Germanwings, początkowo wykonując loty w ich siatce połączeń, a potem stopniowo je przejmując i wchłaniając tę markę. Od wiosny 2015 Eurowings stały się przewoźnikiem niskokosztowym, operującym na trasach krótko- i długodystansowych.

Obecnie siedzibą i głównym hubem linii Eurowings jest Düsseldorf. Flota przewoźnika składa się z Bombardierów CRJ900, zastępowanych od lutego 2015 przez A320. W tym samym miesiącu grupa Lufthansa ogłosiła, że SunExpress Deutschland będzie wykonywać dla Eurowings połączenia dalekiego zasięgu samolotami A330-200. Obecnie do tego celu używanych jest także kilka Boeingów 737-800 należących do tego przewoźnika. W ub. r. Eurowings ogłosiły otwarcie swojej pierwszej zagranicznej bazy w Wiedniu, a w sierpniu br. podjęły decyzję o utworzeniu drugiej – w Salzburgu (Eurowings zwiększają zatrudnienie , 2016-03-10).

W sierpniu br. MPL Kraków-Balice obsłużył 497 534 pasażerów, osiągając najlepszy wynik w swojej historii. Tym samym lotnisko odnotowało 19% wzrost liczby obsłużonych podróżnych (80 tys. osób) w porównaniu do sierpnia 2015. Do wyniku tego w dużym stopniu przyczyniła się organizacja w Krakowie Światowych Dni Młodzieży (Światowe Dni Młodzieży na krakowskim lotnisku, 2016-08-12). Od początku roku do końca sierpnia w krakowskim porcie obsłużono już 3 296 021 pasażerów, czyli o 17% (ponad 470 tys. osób) więcej niż w tym samym okresie w 2015.

MPL Kraków-Balice jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W sezonie letnim 2016 krakowskie lotnisko oferuje 70 połączeń regularnych do 62 portów w 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami, zrzeszonymi w 3 największych sojuszach lotniczych na świecie. Do końca roku planowane jest obsłużenie ok. 4,7 mln pasażerów (Dwie nowe trasy Ryanaira z Krakowa, 2016-08-17).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.