Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej samolotów w PLL LOT

Lotnictwo cywilne, 09 września 2016

W ramach strategii rozwoju do 2020, PLL LOT przedstawiły wstępne plany dotyczące floty, która będzie realizować loty w ramach rozbudowywanej siatki połączeń.

Loty długodystansowe PLL LOT realizuje Boeingami 787-8. Na przełomie 2016/17 polski przewoźnik odbierze dwa ostatnie ośmiu z zamówionych we wrześniu 2005 samolotów. Na zdjęciu pierwszy egzemplarz SP-LRA dostarczony do Polski w listopadzie 2012

Do poprawy swojej oferty produktowej oraz rozwoju siatki połączeń LOT będzie potrzebował więcej samolotów. Przewoźnik szacuje, że w 2020 będzie użytkował w sumie około 70 maszyn, w tym 16 Dreamlinerów i około 15 nowych samolotów wąskokadłubowych powyżej 150 foteli. Obecnie bardzo ograniczona liczba samolotów tej ostatniej kategorii (3 Boeingi 737-400) jest największą bolączką PLL LOT w walce konkurencyjnej z innymi przewoźnikami, którzy budują swoją siatkę połączeń do Polski w oparciu o samoloty wąskokadłuowe o pojemności od 180 do 230 pasażerów. Chodzi tu nie tylko o przewoźników niskokosztowych, ale także większych przewoźników tradycyjnych. Obniża to konkurencyjność LOT-u na niektórych trasach (Nowe połączenia PLL LOT, 2016-09-08).

LOT może sam realizować rozwój floty – tłumaczy Rafał Milczarski, prezes LOT-u. – Narzędzie, które na to pozwala, to leasing operacyjny, który w dużo mniejszym stopniu obciąża finanse spółki, a także daje większą dostępność i szybsze dostawy samolotów. Już w przyszłym roku do naszej floty dołączy kilka pierwszych egzemplarzy nowych samolotów wąskokadłubowych. Jesteśmy na ostatnim etapie negocjacji w tej sprawie. Do tego spodziewamy się dostawy dwóch nowych Boeingów 787 Dreamliner. Docelowo będziemy dążyć do uproszczenia i ujednolicenia naszej floty.

Embraer 170, obecnie najmniejszy samolot we flocie LOT-u / Zdjęcia: Grzegorz Sobczak

Dostawa dwóch Dreamlinerów, która jest ostatnim etapem realizacji wcześniejszej umowy, pozwoli niebawem rozbudować siatkę połączeń o nowe kierunki dalekodystansowe jak. np. loty do Newark. Razem z rozwojem swojej floty i rozbudową siatki połączeń, LOT zamierza zwiększyć zatrudnienie. Do 2020 zamierza pozyskać około 400 nowych pilotów oraz ponad 1000 nowych członków personelu pokładowego.

Lot użytkuje obecnie 43 samoloty, w tym: 6 Boeingów 787-8 o pojemności 252 pasażerów, 3 Boeingi 737-400 o pojemności 162 pasażerów, 6 Embraerów 195 o pojemności 112 pasażerów, 12 Embraerów 175 o pojemności 82 pasażerów, 6 Embraerów 170 o pojemności 70 pasażerów, 10 Bombardierów Q400 o pojemności 78 pasażerów. Na przełomie 2016/17 do LOT-u trafią dwa dalsze Boeingi 787-8.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.