Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Medyczny Black Hawk w Dęblinie

Lotnictwo wojskowe, 30 września 2016

PZL w Mielcu zaprezentowały w dęblińskiej WSOSP śmigłowiec Black Hawk w wersji ewakuacji medycznej.

Przekształcenie uzbrojonej wersji wsparcia bojowego do wersji medycznej Black Hawka jest możliwe w ciągu kilku godzin

Na terenie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie odbyła się dwudniowa konferencja Ratownictwo medyczne w systemie bezpieczeństwa państwa. W jej trakcie PZL w Mielcu zaprezentowały śmigłowiec S-70i Black Hawk w wersji ewakuacji medycznej (Ratownictwo medyczne w Dęblinie , 2012-04-18).

Został on wyposażony w zintegrowany pakiet sprzętu medycznego do misji ewakuacyjnych, zaprojektowany do bezpiecznej ewakuacji rannych żołnierzy z pola bitwy lub wspierania operacji ratunkowych podczas klęsk żywiołowych. Przekształcenie uzbrojonej wersji wsparcia bojowego, zaprezentowanej latem br., do wersji medycznej jest możliwe w ciągu kilku godzin (FIA 2016: Uzbrojony Black Hawk, 2016-07-12).

– Dzisiejszy teatr działań wojennych i budżety obronne wymagają śmigłowca, który może wykonać każdą misję, jest łatwy w eksploatacji i obsłudze w warunkach polowych. Zaprojektowany jako śmigłowiec wojskowy, a nie jako zaadaptowana wersja śmigłowca cywilnego, Black Hawk odpowiada na te potrzeby dzięki swojej wszechstronności, niezawodności i osiągom, nawet podczas działań w najtrudniejszych warunkach– powiedział Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor naczelny PZL w Mielcu.

Załoga śmigłowca W-3RL Sokół z 2. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej prezentuje jedną z technik podejmowania rozbitka / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Black Hawk w konfiguracji MEDEVAC może być wyposażony w maksymalnie 6 stanowisk ratowania pacjenta. W jego kabinie zabudowano fotele dla personelu medycznego, wzmocnioną podłogę, instalację klimatyzacji, przenośny elektrokardiograf, defibrylatory, ssaki, przenośne butle z tlenem i systemy monitorowania pacjentów. Śmigłowiec może być wyposażony w urządzenia do obserwacji w podczerwieni, urządzenia służące do lokalizowania personelu i wciągarkę.

Z czteroosobową załogą, złożoną z 2 pilotów, mechanika i ratownika medycznego, Black Hawk w wersji MEDEVAC, wyposażony w cztery stanowiska ratunkowe, może przyjąć na pokład do 5 żołnierzy. Wiropłat jest gotowy do prowadzenia misji ratunkowych i ewakuacyjnych w trudnych warunkach pogodowych, przy wysokich temperaturach otoczenia, na dużych wysokościach, w dzień i w nocy.

Drugiego dnia konferencji odbył się pokaz dynamiczny ratownictwa bojowego z udziałem i śmigłowca W-3RL Sokół z 2. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej. Załoga wiropłata zaprezentowała różne techniki podejmowania rozbitków, w zależności od stopnia odniesionych obrażeń, a także akcję odzyskiwania zestrzelonego lotnika.  Uczestnicy konferencji mogli obejrzeć na wystawie statycznej obydwa śmigłowca i samolot transportowy C-295 CASA MEDEVAC oraz mobilne laboratorium medyczno-psychologiczne WIML.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra