Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa rakieta strategiczna USA

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 16 października 2016

US Air Force prowadzi postępowanie dotyczące zaprojektowania rakiety balistycznej o zasięgu międzykontynentalnym (ICBM) nowej generacji. Pierwszy etap prac ma potrwać 36 miesięcy i obejmować opracowanie nowych technologii oraz realizację kontraktów ograniczających ryzyko techniczne. Później ma zostać wybrany jeden kontraktor, który zaprojektuje i zbuduje prototypy nowej rakiety. Dostawy seryjnych rakiet mają rozpocząć się pod koniec lat 2020. Miałyby one pozostać w linii co najmniej do 2075.

Nowe międzykontynentalne rakiety balistyczne mają zastąpić leciwe Minutemany III, których korzenie sięgają końca lat 1950. Niedawno Northrop Grumman otrzymał kontrakt na ich remonty i modernizację systemów startowych / Zdjęcie: USAF

Dotąd tylko Lockheed Martin oficjalnie zgłosił się oficjalnie do rywalizacji i ujawnił partnerów w planowanym programie. Jest wśród nich General Dynamics – odpowiedzialny za system kontroli lotu, Draper Laboratories – dostawca systemu nawigowania, Moog – odpowiedzialny za elementy systemu sterowania, i Bechtel – opracowujący stanowiska startowe. W zakresie napędu Lockheed Martin zamierza współpracować z dwoma głównymi graczami w tym zakresie na rynku USA – Aerojet Rocketdyne i Orbital ATK. Zdaniem Johna Karasa, szefa program Ground Based Strategic Deterrent (GBSD) Lockheed Martina, ich rywalizacja ma przyczynić się do obniżenia kosztów napędu rakiet.

W rywalizacji o zamówienie konkurentami Lockheeda Martina mają być Boeing i Northrop Grumman. Oba koncerny nie ujawniają jednak na razie swych partnerów w planowanych programach. Nie wiadomo też na pewno, czy do rywalizacji nie włączą się inni konkurenci, na przykład spośród prywatnych przedsiębiorstw budujących kosmiczne rakiety nośne.

USAF przekazały zainteresowanym wstępne wymagania (request for proposals, RfP) na GBDS (nieoficjalnie nazywane Minuteman IV) 29 lipca br. RfP i załączniki są tajne. Wiadomo jednak, że nowe ICBM mają zastąpić obecnie używane rakiety LGM-30 Minuteman III. Zamawiający oczekują nie tylko konstrukcji o lepszych parametrach technicznych, ale też tańszych w zakupie i eksploatacji. Ważną rolę ma odegrać także zagwarantowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa cybernetycznego, które obecnie jest wątpliwe ze względu na archaiczne podsystemy używane w systemach dowodzenia amerykańskim uzbrojeniem strategicznym. Bardzo prawdopodobne jest, że dla oszczędności Pentagon zamówi mniej nowych rakiet niż pozostaje w linii obecnie (Zdezaktualizowane siły nuklearne , 2016-05-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.