Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemieckie Herony w Mali

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 07 listopada 2016

Od początku miesiąca w Mali operują rozpoznawcze bsl Heron 1, dostarczone przez Luftwaffe.

Niemiecki Heron 1 startuje do pierwszej misji rozpoznawczej nad Mali / Zdjęcie: Luftwaffe

1 listopada o 9:30 czasu miejscowego z lotniska w Gao wystartował do pierwszej misji rozpoznawczej jeden z bezzałogowych statków latających Heron 1, należący do Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec). Lot trwał 1 h 35 min. Kontyngent naszych zachodnich sąsiadów działa w ramach misji pokojowej ONZ, Multidimensional Integrated Stabilisation Mission in Mali (MINUSMA, Niemieckie Herony będą operować w Mali, 2016-07-22).

Przygotowania do rozpoczęcia lotów niemieckich Heronów 1 trwały ok. 6 tygodni. Bezzałogowce i niezbędne elementy wyposażenia i infrastruktury zostały przetransportowane do Afryki drogą powietrzną i lądową. Prace konieczne do umożliwienia operowania bsl wykonywali żołnierze All Sources Information Fusion Unit (ASIFU) MINUSA i pracownicy Airbus Defence and Space.

Stacjonująca w Gao eskadra Luftwaffe ma składać się maksymalnie z 3 Heronów. W listopadzie jednostka ma zgłosić uzyskanie wstępnej zdolności operacyjnej, jednak w tym celu konieczne jest dokonanie kolejnych uzgodnień pomiędzy ONZ i władzami Mali. Według wstępnych założeń misja Luftwaffe potrwa do lutego 2018.

Bsl Heron 1, mające długotrwałość lotu wynoszącą 24 h, mają być używane do wykrywania zasadzek, eskortowania konwojów i patroli, obserwacji i rozpoznania, osłony infrastruktury i obozów wojskowych oraz niesienia pomocy humanitarnej. Wszelkie informacje o zagrożeniu zgromadzone przez bsl będą natychmiast przesyłane do dowództwa MINUSMA, które następnie przekaże je odpowiednim jednostkom.

Jednocześnie niemiecki resort obrony zgłosił zamiar dalszego wsparcia MINUSMA przez wysłanie do Mali śmigłowców uderzeniowych i ewakuacji medycznej. Berlin nie sprecyzował ile i jakich wiropłatów chce przerzucić do Afryki. Najprawdopodobniej będą to Tigery i NH90. Zgodę na użycie śmigłowców musi wyrazić Bundestag.

Niemieckie śmigłowce przejęłyby zadania wykonywane obecnie przez kontyngent Koninklijke Luchtmacht (wojsk lotniczych Holandii), który ma zostać wycofany do kraju na początku przyszłego roku. Używane przez niego uderzeniowe AH-64D i transportowe CH-47D muszą przejść przeglądy naprawcze po okresie intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach (Holandia zmniejsza kontyngent w Mali, 2016-07-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.