Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot A350-1000

Lotnictwo wojskowe, 25 listopada 2016

W Tuluzie oblatano pierwszy prototyp samolotu komunikacyjnego Airbus A350-1000.

A350-1000 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj, o godz. 10:42 z portu lotniczego Tuluza-Blagnac, wystartował do pierwszego lotu prototyp samolotu komunikacyjnego A350-1000. To największy dwusilnikowy szerokokadłubowy samolot komunikacyjny skonstruowany i wyprodukowany przez europejskie konsorcjum (Próby kołowania A350-1000, 2016-11-08).   

Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Hugues van der Stichel i Frank Chapman oraz inżynier prób w locie Gérard Maisonneuve. Oprócz nich na pokładzie znajdowali się też szef prób w locie i integracyjnych Patrick du Ché, szef prób w locie A350 Emanuele Costanzo i inżynier prób w locie Stéphane Vaux. Samolot, noszący znaki rejestracyjne F-WMIL (nr ser. MSN059) wylądował w Tuluzie po 4 h i 18 min. W trakcie lotu nad pd.-zach. Francją lot A350-1000 był monitorowany przez inny samolot z aparaturą rejestrującą, który przekazywał w czasie rzeczywistym dane do centrum naziemnego za pomocą łącza telemetrycznego.

Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas badań A350-900, próby w locie A350-1000 będą znacznie krótsze. Wezmą w nich udział 3 samoloty przedseryjne.

Oblatany wczoraj MSN059 posłuży do sprawdzenia parametrów obwiedni obciążeń dopuszczalnych, własności pilotażowych, obciążeń podczas lotu i prób hamowania. Drugi A350-1000 (MSN071) zostanie użyty do badań działania instalacji pokładowych, zespołu napędowego złożonego z silników Rolls-Royce Trent XWB97 i automatycznego pilota. Ostatni prototyp, który wzbije się w powietrze (MSN065) zostanie wyposażony w kabinę pasażerską i weźmie udział w próbach jej funkcjonalności i sprawdzeniu działania instalacji klimatyzacji. Samolot ten będzie też wykonywał testowe loty dalekodystansowe na wybranych trasach, na jakich eksploatowane będą seryjne A350-1000 (Trent XWB-97 w powietrzu, 2015-11-06).

Próby w locie mają zostać zakończone uzyskaniem Certyfikatu Typu EASA i FAA. A350-1000 ma być przystosowany do przewozu 366 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej i dysponować maksymalnym zasięgiem ponad 14 720 km. Pierwsze seryjne A350-1000 mają trafić w połowie 2017 do Qatar Airways. Przewoźnik zamówił 37 samolotów tego typu.

Dotychczas koncern z Tuluzy zdobył zamówienia na 195 A350-1000 od 11 towarzystw. Oprócz w/w Qatar Airways na ich nabycie zdecydowały się także United Airlines (35), Cathay Pacific (26), Etihad (22) British Airways (18), LATAM (14), Japan Airlines (13), Asiana Airlines (10), Air Lease Corporation (9), Virgin Atlantic (8) i Air Caraïbes (3). 




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.