Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa trasa El Al do Polski

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2016

Izraelskie linie lotnicze El Al ogłosiły, że sezonie letnim 2017 rozpoczną loty z Tel Awiwu do Krakowa.

Od 31 marca dwa razy w tygodniu Izraelskie Linie Lotnicze El-Al będą latały ze stolicy Małopolski do Tel Awiwu, drugiego pod względem wielkości miasta w Izraelu / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Rejsy na tej trasie mają się rozpocząć 31 marca i być wykonywane dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki – samolotami Boeing 737. Starty z lotniska im. Bena Guriona w Tel Awiwie mają się odbywać o godz. 7:50, a lądowania w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice im. Jana Pawła II – o 10:45 czasu lokalnego. Samoloty mają odlatywać do Izraela o 11:55 i lądować tam o 16:40 czasu miejscowego. 

Będzie to wznowienie po 8 latach trasy obsługiwanej wówczas przez PLL LOT. Dotychczas linie El-Al wykonywały tylko rozkładowe loty do Warszawy na Lotnisko Chopina. Od drugiej połowy lat 1990. do Krakowa realizowały zaś tylko rejsy czarterowe, organizowane głównie w związku z Marszami Żywych.

Dzięki połączeniu do Tel Awiwu małopolscy turyści zyskają wygodne połączenie do świętego miasta trzech religii Jerozolimy, a także możliwość pobytu w Tel Awiwie, mieście żyjącym przez całą dobę. Z kolei turyści z Izraela zyskują alternatywne, oprócz Warszawy, połączenie do Polski – powiedział Tadeusz Węgrzecki, przedstawiciel El Al w Polsce.

W lotach na trasie pomiędzy Krakowem a Tel Awiwem 1 szt. bagażu rejestrowanego o masie do 23 kg będzie wliczona w cenę biletu. Odprawa, tak jak na wszystkich rejsach do Tel Awiwu, będzie zaczynać się 3 godziny przed odlotem i kończyć się na godzinę przed startem. Bilety można już kupować na stronie przewoźnika i w wybranych biurach sprzedaży biletów lotniczych, a karta pokładowa dostępna jest również w formie aplikacji mobilnej na smartfonach.

MPL Kraków-Balice im. Jana Pawła II jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W sezonie zima 2016/2017 krakowskie lotnisko oferuje 65 połączeń regularnych do 57 portów lotniczych w 18 krajach (Zimowy rozkład lotów z Krakowa). Według władz lotniska do końca roku zostanie na nim obsłużone ok. 4,9 mln pasażerów. W sezonie zimowym rejsy z Krakowa do Izraela, na lotnisko Ejlat-Ovda, oferuje Ryanair.

Nowymi połączeniami w sezonie letnim 2017 mają być trasy do Tel Awiwu (El-Al), Chicago (PLL LOT, LOT-em z Krakowa do Chicago, 2016-11-21), Sztokholmu-Arlandy (SAS, SAS uruchomi loty z Krakowa do Sztokholmu, 2016-10-12), Wenecji-Treviso, Pescary, Porto, Chanii i Lourdes (Ryanair, Letni rozkład lotów z Krakowa, 2016-03-30) i Düsseldorfu (Eurowings, Z Eurowings z Krakowa do Dusseldorfu, 2016-09-05).

Założone w 1948 Izraelskie Linie Lotnicze El-Al dysponują obecnie flotą złożoną z 15 Boeingów 737-800, 8 Boeingów 737-900, 6 Boeingów 747-400, 1 towarowego Boeinga 747-400F, 7 Boeingów 767-300ER i 6 Boeingów 777-200ER, które wykonują regularne rejsy z portu lotniczego im. Bena Guriona w Tel Awiwie na lotniska w Afryce, Azji, Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i Ejlacie-Ovdzie. Dodatkowo przewoźnik zamówił 7 Boeingów 787-8 i 9 Boeingów 787-9.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.