Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto montaż największego Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2016

W zakładach Boeinga w North Charleston rozpoczęto montaż końcowy pierwszego Dreamlinera 787-10.

Kadłub pierwszego Dreamlinera 787-10 na stanowisku montażu końcowego w zakładach w North Charleston / Zdjęcie: Boeing

Montaż końcowy pierwszego przedseryjnego Boeinga 787-10 – największego z rodziny Dreamlinerów – rozpoczęto w zakładach w North Charleston w Karolinie Pd. w ubiegły czwartek. Tam też zostanie wyposażone wnętrze jego kabiny pasażerskiej, zabudowane silniki oraz przeprowadzone próby naziemne i oblot.

Środkowa część kadłuba samolotu, dłuższa o 3 m w porównaniu z modelem 787-9, jest zbyt duża, aby można było ją transportować z North Charleston do Everett. Ponadto wykonywanie montażu końcowego 787-10 w zakładach w Karolinie Pd. pozwoli wykorzystać ich możliwości, umożliwiając jednocześnie zakładom w Everett, koncentrującym się na 787-9 i 787-9, dalsze zwiększenie wydajności.

Maksymalna masa startowa największego Dreamlinera szacowana jest na ponad 254 t. Konstrukcja samolotu ma 95% wspólnych części z modelem 787-9. Boeing 787-10 ma mieścić 330 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej. Jego rozpiętość wynosić ma 60 m, a długość kadłuba – 68 m. Zasięg obliczeniowy 787-10 to ponad 11 900 km (Projekt szczegółowy największego Dreamlinera, 2015-12-03).

Przeznaczony do prób Boeing 787-8 z zabudowanymi silnikami Trent 1000, w wersji przeznaczonej do napędu modelu 787-10 / Zdjęcie: Rolls-Royce

Do jego napędu użyte zostaną silniki General Electric GEnx-1B70 lub Rolls-Royce Trent 1000 TEN (Thrust, Efficiency and New Technology), rozwijające ciąg 340 kN każdy. Jednocześnie z rozpoczęciem montażu końcowego największego Dreamlinera, na lotnisku Boeing Field w Seattle, po raz pierwszy w historii do lotu wzbił się Boeing 787-8 z zabudowanymi silnikami RR Trent 1000 w wersji przeznaczonej dla 787-10 (Oblot silnika Trent 1000 TEN, 2016-03-25).

Oblot Boeinga 787-10 zaplanowano w przyszłym roku. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do użytkowników w 2018. Koncern z Seattle zdobył dotychczas zamówienia na 154 Dreamlinery 787-10, od Air France-KLM (7), ALC (30), All Nippon Airways (3), British Airways (12), Etihad (30), EVA Air (18), ECAS (10), Singapore Airlines (30) i Unirted Airlines (14).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.