Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty dla A321neo z silnikami PW

Lotnictwo cywilne, 16 grudnia 2016

EASA i FAA przyznały Certyfikaty Typu samolotowi komunikacyjnemu Airbus A321neo napędzanemu silnikami PW1100G-JM.

Uzyskanie Certyfikatów Typu przez A321neo oznacza, że wkrótce rozpoczną się dostawy seryjnych samolotów tego typu / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj Airbus poinformował, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalna Agencja Lotnicza (FAA) wydały Certyfikaty Typu dla samolotu komunikacyjnego Airbus A321neo, napędzanego silnikami Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM. Wiceprezes wykonawczy Airbusa Didier Evrard i starszy wiceprezes ds. A320 Klaus Roewe odebrali dokumenty z rąk dyrektora EASA ds. certyfikacji Trevora Woodsa i szefa dyrekcji samolotów transportowych FAA Jeffreya Duvena.

Przedseryjne A321neo z silnikami PW1100G-JM wylatały ponad 350 podczas ponad 130 lotów certyfikacyjnych. Jak twierdzi producent, osiągi samolotu i jego instalacji okazały się znacznie lepsze od zakładanych, co zapewniło spełnienie wszystkich kryteriów zdatności do lotu. Potwierdzono także obliczeniowe zużycie paliwa i zasięg.

Pratt & Whitney opracował dla potrzeb A321neo 2 typy silników PurePower. PW1133G rozwija ciąg 150 kN, a PW1135G – 160 kN. Obydwa mają taką samą średnicę wentylatora – 206 cm.

Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na 1376 A321neo. Producent zapowiada uzyskanie Certyfikatów Typu przez wersję napędzaną silnikami Leap-1A w ciągu najbliższych miesięcy (Wizz Air testuje A321neo, 2016-09-26, Oblatano A321neo z silnikami PW , 2016-03-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.