Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa indonezyjskiego C-130H

Lotnictwo wojskowe, 18 grudnia 2016

W Indonezji rozbił się wojskowy samolot transportowy C-130H Hercules. W katastrofie zginęło 13 żołnierzy.

Z rozbitego samolotu w całości pozostała tylko część ogonowa / Zdjęcie: Nusanews Media

Dziś rano, o 5:35 czasu lokalnego (20:35 GMT wczoraj) z bazy Timika-Moses Kilagin na Papui w Indonezji wystartował samolot transportowy C-130H Hercules. Na jego pokładzie znajdowało się 13 żołnierzy, w tym 3-osobowa załoga. Kierował się do odległej o blisko 200 km bazy Wamena, gdzie miał wylądować o 6:13. Lot był etapem szkolenia załogi w nawigowaniu, które miały potrwać 5 dni, a rozpoczęły się startem z bazy Malang-Abdul Rachman Saleh. Samolot przewoził też zaopatrzenie (12 t żywności i materiałów budowlanych) do bazy Wamena.

Spalone szczątki samolotu C-130H / Zdjęcie: Nusanews Media

Tym razem samolot nie doleciał do celu. O 6:09 czasu lokalnego znikł z ekranu radaru. Wrak znaleziono na zboczu góry Lisuwa niedaleko Wamena.

8 lutego 2016, uroczystość przekazania lotnictwu wojskowemu Indonezji jednego z czterech C-130H – nr rej. A-1334 – odkupionych od Australii (Canberra wycofała 12 C-130H w listopadzie 2012 – 5 z nich rozebrano na części zamienne) / Zdjęcie: RAAF

Lot i poszukiwania wraku odbywały się w trudnych warunkach pogodowych, przy dużym zachmurzeniu. Gdy członkowie ekipy poszukiwawczo-ratowniczej dotarli do wraku, okazało się, że zginęli wszyscy lecący samolotem. Jego szczątki spłonęły.

Australijczycy i Indonezyjczycy na pamiątkowym zdjęciu przed samolotem C-130H nr rej. A-1334 w barwach TNI-AU / Zdjęcie: RAAF

Rozbity samolot to transportowy Lockheed C-130H Hercules nr rej. A-1334, nr ser. 4785. Należał do wojsk lotniczych Indonezji (Katastrofa Herculesa w Indonezji, 2015-06-30). Został odkupiony jako używany od Australii. Miał 60 h nalotu do kolejnego przeglądu technicznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.