Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hawki bez przetargu?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 grudnia 2008

Minister Bogdan Klich poinformował wczoraj, że toczą się rozmowy z Finlandią, na temat zakupu 16 samolotów szkolno-bojowych Hawk. Na razie nie ma jednak decyzji w tej sprawie.

Zdjęcie: MO Finlandii

Minister Klich był w Finlandii 2 grudnia. W skład polskiej delegacji wchodził również dowódca Sił Powietrznych, gen. broni pil. Andrzej Błasik. Według wczorajszego oświadczenia szefa resortu obrony - Odbyliśmy kolejną rozmowę z partnerami fińskimi, którzy są skłonni dostarczyć nam oczekiwane przez nas samoloty. Chodzi o 16 Hawków. Podobną informację przekazał dyrektor fińskiego centrum informacyjnego ministerstwa obrony, Jyrki Iivonen, dodając, że nie doszło do podpisania jakiejkolwiek umowy.

Do tej pory strona polska nie chciała kupić średnio 25-letnich samolotów modelu Mk.51/51A, przed którymi pozostało najwyżej 5-8 lat służby. SP były zainteresowane znacznie mniej wyeksploatowanymi maszynami Mk.66 (z resursem wykorzystanym jedynie w 20%), odkupionymi od Szwajcarów. Tych zaś nie chcą odstąpić Finowie, zamierzający je wykorzystać na własne potrzeby.

Na razie nie ma potwierdzonych informacji, czy właściciel zgodził się sprzedać nowsze maszyny, czy jedynie zmodernizowane Mk.51/51A (zobacz: Oblot zmodernizowanego Hawka).

Według ministra Klicha, ewentualne decyzje w sprawie zakupu fińskich Hawków mogą zapaść jeszcze w grudniu. Nie wiadomo jednak na jakich zasadach miałby zostać podpisany kontrakt bez wcześniejszego przetargu.

Wyposażenie starych fińskich Hawków nie odpowiada polskim wymaganiom (m.in. nie odwzorowują one w dostatecznym stopniu kabin F-16C/D). Z niejasnych przyczyn MON nie chce się zgodzić na modernizację polskich Iskier, które mogłyby służyć jeszcze kilka lat, uzupełniając dwumiejscowe F-16D. Siły Powietrzne dysponują pełnym wyposażeniem eksploatacyjnym dla Iskier.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.