Textron AirLand poinformował o oblocie seryjnego samolotu uderzeniowo-rozpoznawczego Scorpion.
Pierwszy seryjny Scorpion wykonał lot wczoraj, w bazie US Air Force McConnell w stanie Wichita. Trwał on 1 h 42 min. Załogę stanowili piloci doświadczalni Don Parker i Dave Sitz. Samolot ma zmieniony kąt skosu skrzydeł, większą powierzchnię usterzenia pionowego i nowe podwozie o uproszczonej konstrukcji.
Modyfikacje wprowadzone w konstrukcji Scorpiona są wynikiem zarówno wymagań nabywców, jak i analiz wyników 800 h prób w locie (Scorpion testuje uzbrojenie , 2016-10-20). Textron AirLand wybrał też dostawcę awioniki dla swojego samolotu – zostanie on wyposażony w urządzenia wchodzące w skład zestawu Garmin G3000, obejmujące m.in. pojedynczy wskaźnik parametrów pilotażowo-nawigacyjnych i 2 ekrany dotykowe. Piloci mają też do dyspozycji nowe wskaźniki przezierne i sterownice.
Wszystkie w/w zmiany mają na celu zgłoszenie Scorpiona do konkursu T-X, którego celem będzie wyłonienie następcy samolotów szkolenia zaawansowanego T-38 Talon dla US Air Force. Wymagania przetargowe mają być opublikowane przed końcem roku. Jako potencjalni kandydaci wymieniane są konsorcja: Raytheon, Leonardo i CAE (oferujące T-100 – wariant M346), Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries (T-50A), Boeing i Saab (T-X, Oblot T-X Boeinga i Saaba, 2016-12-21), Northrop Grumman, BAE Systems i L3 (Model 400) oraz Sierra Nevada i Turkish Aerospace Industries, zamierzające skonstruować całkowicie nowy samolot kompozytowy.