Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Charles de Gaulle znowu w służbie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 grudnia 2008

Stocznia DCNS poinformowała, że 1 grudnia zakończył się remont jedynego francuskiego lotniskowca, Charles de Gaulle (R91). Prace trwały 15 miesięcy i pochłonęły 300 mln Euro.

Kadłub lotniskowca w suchym doku stoczni DCNS, w trakcie remontu / Zdjęcie: Jean-Michel Roche

Lotniskowiec został wprowadzony do służby w 2001. Do września 2007 przepłynął prawie 0,5 mln km, a z jego pokładu dokonano 19 tys. startów i lądowań. Okręt brał m.in. udział w ataku na Afganistan w 2001.

Przygotowania do przedsięwzięcia rozpoczęto już w 2005. Głównym jego celem - obok normalnych czynności remontowych - była wymiana paliwa atomowego, części podsystemów, głównie łączności, oraz przystosowanie do wykorzystania nowego uzbrojenia, w tym samolotów Dassault Rafale F3, wyposażonych w nowe, atomowe pociski ASMP-A oraz samosterujące SCALP EG.

Prace zakończyły się zgodnie z harmonogramem i przyjętym wcześniej budżetem. W przedsięwzięciu brało udział 600 stoczniowców, 1000 marynarzy z załogi okrętu oraz 100 cywilnych pracowników marynarki wojennej.

Sama tylko nowa farba miała masę 40 t. Użyto również ok. 80 km nowych kabli oraz 64 pręty rdzeni dwóch reaktorów. Założono nowe śruby napędowe, które pozwolą osiągnąć zakładaną prędkość maksymalną 27 w (po usterce z 2000, Francuzi zainstalowali śruby z lotniskowca Clemenceau, co spowodowało zmniejszenie prędkości do 24 w). Nowe są również terminale łączności satelitarnej, Syracuse III. Wymieniono również nawierzchnię pokładu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.