Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

4 samoloty Boeinga

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 08 grudnia 2008

Strajk w zakładach Boeinga zakończył się 2 listopada. Spodziewano się, że przywracanie zdolności produkcyjnych potrwa ok. tygodnia. Proces ten znacznie się jednak wydłużył.

Największym problemem Boeinga okazało się przywrócenie produkcji na linii montażowej samolotów rodziny B737 (na zdjęciu). Do tej pory samoloty te stanowiły zdecydowaną większość dostaw koncernu. W listopadzie zakłady opuścił tylko jeden samolot i to w wersji dyspozycyjnej / Zdjęcie: Boeing

Zamiast spodziewanych 15-20 samolotów, Boeing przekazał odbiorcom jedynie 4 maszyny: 2 B777-200 (dla Asiana Airlines i Emirates), jednego B767-300ER (LAN Airlines) i jednego dyspozycyjnego B737-800BBJ (Boeing Business Jet).

Strajk okazał się więc być bardziej kosztowny, niż przypuszczano. O ile jeszcze we wrześniu (protest rozpoczął się 6. dnia tego miesiąca) koncernowi udało się dokończyć budowę 12 samolotów, w październiku nie strajkujący członkowie załogi zdołali zmontować 5 maszyn. W listopadzie, mimo powrotu do pracy wszystkich zatrudnionych, wynik był jeszcze gorszy... Łącznie daje to jedynie 21 samolotów, czyli tyle, ile Boeing produkował średnio w ciągu połowy miesiąca. Nawet, gdyby w grudniu produkcja ruszyła w pełnym wymiarze 40-45 liniowców, tegoroczny wynik koncernu zamknie się liczbą 375-380 egz., czyli bęzie zdecydowanie gorszy niż w 2007, kiedy wyprodukowano 441 samolotów (zobacz: A jednak Boeing, chociaż...).

Obok drastycznego zmniejszenia dostaw, istotnemu ograniczeniu uległy zamówienia Boeinga. O ile jeszcze latem oscylowały wokół 40 miesięcznie, w październiku spadły do 14, a w listopadzie do zaledwie 7 egz.

Największy rywal, Airbus do końca listopada dostarczył już 437 samolotów, w tym 9 A380, 74 rodziny A330/340 i 354 najmniejszych maszyn, od A318 do A321. Bieżący rok zamknie prawdopodobnie liczbą ok. 480 egz. Liczby tej już nie zwiększy w 2009 - władze europejskiego koncernu, mimo ogromnego portfela zamówień - zdecydowały się, w związku z obecnym kryzysem, nie podnosić już tempa produkcji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.