Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Polityczny roll-out Boeinga 787-10

Lotnictwo cywilne, 18 lutego 2017

Wczoraj w North Charleston w Północnej Karolinie odbył się roll out pierwszego samolotu Boeing 787-10 Dreamliner. Uroczystość była promowana jako przykład powrotu do USA produkcji przemysłowej. Wziął w niej udział prezydent Donald Trump, który w czasie niedawnej kampanii wyborczej podkreślał konieczność odrodzenia przemysłu w Stanach Zjednoczonych.

Pierwszy Boeing 787-10 z silnikami Rolls-Royce 1000. Samolot ma trafić do odbiorcy – Singapore Airlines, w pierwszej połowie 2018 / Zdjęcie: Boeing

Zgodny z planami Trumpa charakter roll outu 787-10 podkreślał prezes Boeinga, Dennis Muilenburg. Nie wspomniał przy tym, że skrzydła i fragmenty kadłuba oraz część wyposażenia samolotu powstały w Japonii i Włoszech. Sam prezydent kilka razy powtórzył: Buy American. We want products made in America.

Boeing 787-10 ma być montowany wyłącznie w North Charleston. Wcześniejsze wersje Dreamlinera, 787-9 i 787-9 były początkowo montowane w Everett w stanie Waszyngton. Do North Charleston montaż końcowy trafił po problemach ze strajkami pracowników w innych zakładach Boeinga.

Boeing 787-10 jest ok. 5,5 m dłuższy od 787-9. W typowej dwuklasowej konfiguracji może zabrać na pokład 330 pasażerów, o 14% więcej niż 787-9. Jego zasięg maksymalny wynosi 11,9 tys. km.

Oblot pierwszego 787-10 jest planowany na przyszły tydzień. Boeing dysponuje zamówieniami na 179 samolotów tej wersji. Pierwszym odbiorcą mają być Singapore Airlines. Linie zamówiły 19 787-10.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.