Dwa przedsiębiorstwa zgłosiły chęć kupna zbankrutowanego Grob Aerospace: mała niemiecka H3 Aerospace z Monachium i chińska GAIC, część korporacji AVIC I.
Grob, dynamicznie rozwijające się przez lata rodzinne przedsiębiorstwo, produkujące kompozytowe szybowce, motoszybowce i wreszcie samoloty sportowo-turystyczne, 3 listopada musiało ogłosić upadłość. Przyczyną było wycofanie się inwestora, po wydłużeniu się prac nad lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym Spn - niewielka spółka, mimo doskonałych wyników sprzedaży lekkich maszyn, nie była w stanie sama sfinalizować zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych (zobacz: Grob bankrutem).
Syndyk masy upadłościowej ogłosił wczoraj, że do przetargu o wykup przedsiębiorstwa zostały dopuszczone dwa podmioty: mało znana niemiecka H3 Aerospace z Monachium, kierowana przez Johanna Heitzmanna i chińska Guizhou Aviation Industry Corporation (GAIC), należąca do państwowej korporacji AVIC I, odpowiedzialnej m.in., za produkcję regionalnych ARJ21.
Oba podmioty zaproponowały równowartość ok. 4,5 mln USD za część zakładów Groba, zajmującą się budową samolotów tłokowych i szybowców. Dodatkowo Chińczycy skłonni są wydać dodatkowe 3,5 mln USD za przejęcie aktywów programu lekkiego odrzutowca Spn.
Oferty zostaną ocenione do końca miesiąca. Syndyk wybierze jedną spółkę i rozpocznie z nią finalne negocjacje.