Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Internet nad chmurami

Lotnictwo cywilne, 05 maja 2017

Lufthansa i Austrian Airlines oferują szybki dostęp do Internetu na wielu trasach krótko- i średniodystansowych.

Cała flota samolotów z rodziny A320 należąca do Lufthansy, Austrian Airlines i Eurowings zostanie wyposażona w urządzenia umożliwiające pasażerom odpłatne korzystanie z Internetu / Zdjęcie: Lufthansa

Nieograniczona możliwość surfowania w Internecie i transmisji danych na europejskim niebie – taka będzie rzeczywistość na pokładach samolotów należących do Lufthansy i Austrian Airlines. Za kilka tygodni Internet będzie również dostępny na trasach Eurowings.

Do tej pory 19 samolotów z rodziny A320 Lufthansy, 31 Austrian Airlines i 29 Eurowings zostało wyposażonych w niezbędną technologię WiFi oraz antenę satelitarną. Trwają prace przy wyposażeniu 3 kolejnych samolotów. Nowa technologia, zapewniająca szybki dostęp do Internetu, w ostatnich miesiącach została z powodzeniem przetestowana zarówno na pokładach Lufthansy, jak i Austrian Airlines (Internet we flocie A320 Lufthansy, 2016-06-28).

Pasażerowie mogą uzyskać dostęp do sieci internetowej za pośrednictwem WiFi w swoich własnych urządzeniach mobilnych. Oferta obejmuje usługi, dzięki którym możliwe jest przesyłanie wiadomości, przeglądanie sieci oraz transmisje wideo. Klienci mogą wybrać jeden z 3 pakietów. Na trasach Lufthansy do wyboru są pakiety FlyNet Message za 3 euro, FlyNet Surf za 7 euro oraz FlyNet Stream za 12 euro.

Austrian Airlines będą oferować usługi w takich samych cenach, jednak pod nazwami myAustrian FlyNet Message, myAustrian FlyNet Surf i myAustrian FlyNet Stream. Pasażerowie mogą za nie zapłacić za pomocą karty kredytowej lub usług płatniczych takich jak PayPal. Wkrótce zakupu będzie można również dokonać za pośrednictwem Air Miles lub za pośrednictwem partnerów roamingowych.

Usługa dostępu do Internetu oferowana przez Lufthansa Group i jej partnera technologicznego Inmarsat, oparta jest na nowoczesnej szerokopasmowej technologii satelitarnej (Ka-Band). Niezawodne połączenie na krótko- i średniodystansowych trasach jest możliwe dzięki sieci Inmarsat Global Xpress (GX). Dostawcą Internetu i partnerem Inmarsat jest Deutsche Telekom.

Lufthansa Technik jest odpowiedzialna za dopasowanie systemów i komponentów oraz spełnienie wymogów władz lotniczych i zapewnienie ustawowych zezwoleń. Obecnie niemiecka spółka wyposaża całą flotę z rodziny A320 grupy Lufthansa – Lufthansy, Austrian Airlines i Eurowings. Niezbędną infrastrukturę techniczną na pokładzie zapewnia Lufthansa Systems. Obejmuje ona operacje sieciowe w samolocie – wymogi techniczne dla WiFi na pokładzie – oraz zapewnienie odpowiedniego oprogramowania dla portalu internetowego każdej linii, przez którą pasażerowie łączą się z siecią.

Lufthansa zawsze była pionierem w zakresie cyfryzacji na pokładzie. Linia zaoferowała pierwszy komercyjny długodystansowy rejs z dostępem do Internetu już 15 stycznia 2003. Pomimo rosnącej popularności wśród pasażerów, usługa musiała zostać wyłączona w 2006 z powodu zaprzestania komercyjnych operacji przez operatora satelity – Connexion by Boeing. Jednak od grudnia 2010 Lufthansa ponownie została pierwszą linią, która zaoferowała szerokopasmowy dostęp do Internetu na trasach międzykontynentalnych.

Od czerwca 2015, FlyNet był dostępny na pokładzie wszystkich 107 samolotów dalekiego zasięgu Lufthansy. Z końcem 2015 dostęp do Internetu był oferowany również we wszystkich samolotach dalekodystansowych Eurowings. Po włączeniu do floty Boeingów 777, dostęp do Internetu na trasach międzykontynentalnych zaoferował również Swiss. Od 2018 linia wprowadzi połączenie internetowe także na trasach krótko- i średniodystansowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.