Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oferta Rheinmetalla dla Czech

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 31 maja 2017

Koncern Rheinmetall wystawił w Brnie na targach IDET gąsienicowy wóz bojowy Lynx KF 31.

KF 31 oferowany jest jako następca bojowych wozów piechoty BVP-2, używanych przez wojska lądowe Czech / Zdjęcie: Rheinmetall

Podczas rozpoczętych dziś w Brnie targów IDET 2017, Rheinmetall wystawia gąsienicowy wóz bojowy Lynx KF 31.  Jego światowa premiera miała miejsce podczas ubiegłorocznej wystawy Eurosatory w Paryżu (Eurosatory 2016: Lynx ujawniony, 2016-06-14).

Lynx jest tańszą i łatwiej konfigurowaną alternatywą dla zakupionego przez Bundeswehrę bwp Puma. Prezentowany w Brnie KF 31 jest wyposażony w wieżę LANCE, uzbrojoną w 35-mm armatę Wotan 35 i napędowy karabin maszynowy RMG762. Masa KF 31 wynosi 38 t (z możliwością zwiększenia do 42 t).

W jego wnętrzu mieści się 3-osobowa załoga (dowódca, celowniczy i kierowca) i 6 żołnierzy desantu. W wersji KF 41 masa podstawowa to 44 t (może wzrosnąć do 49 t), a liczba piechurów w przedziale desantowym zwiększona zostaje do 8. Obydwa pojazdy mogą zostać skonfigurowane i odpowiednio wyposażone nie tylko jako wozy bojowe, ale także jako pojazdy obserwacyjne, rozpoznawcze, dowodzenia, ambulanse, zabezpieczenia technicznego i wozy inżynieryjne.

Rheinmetall oferuje KF 31 jako następcę wysłużonych bojowych wozów piechoty BVP-2, używanych przez wojska lądowe Armády České republiky (sił zbrojnych Republiki Czeskiej). Niemcy są od dość dawna aktywni na rynku naszych południowych sąsiadów – produkcją i dostawami na rzecz Rheinmetall Defence zajmują się RayService i Quittner & Schmiek, a dla przemysłu samochodowego – KS Kolbenschmidt Czech Republic, Pierburg i KS CZ Motorservice. Niemiecka spółka jest zainteresowana rozszerzeniem swojej działalności na terenie Czech, zarówno w ramach projektów związanych z obronnością (zwłaszcza następcą BVP-2), jak i cywilnych (BAE Systems i VOP zaproponują następcę BVP-2 , 2016-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.