Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

1 mln rbh przy Boeingach 737

Lotnictwo cywilne, 02 czerwca 2017

2017 to rok przełomowy dla LOTAMS, jeśli chodzi o obsługę tego typu. Pracownicy spółki przez ponad 25 lat przepracowali łącznie 1 mln roboczogodzin przy ciężkich przeglądach samolotów rodziny Boeing 737.

W ciągu 25 lat pracownicy LOTAMS przepracowali łącznie 1 mln roboczogodzin przy przeglądach samolotów rodziny Boeing 737 / Zdjęcie: LOTAMS

Samoloty Boeing 737 latają w barwach PPL LOT od 1992. W tym czasie były obsługiwane przez Bazę Techniczną LOT-u, następnie przez LOTAMS, czyli przedsiębiorstwo powstałe z wydzielenia Bazy Technicznej LOT.

Obsługa wykonywana przez obecny personel LOTAMS dotyczyła zarówno wsparcia technicznego podczas lotów czarterowych, obsługi liniowej, przeglądów lekkich, jak i przeglądów ciężkich, w tym przeglądów kategorii D. Przegląd typu D polega na kompletnej inspekcji i sprawdzeniu wszystkich, nawet najmniejszych elementów samolotu. Samoloty użytkowane przez LOT po zakończeniu okresu leasingowego były poddawane przeglądom zdawczym. W przypadku latających do tej pory w barwach LOT-u samolotów Boeing 737-400 (noszących znaki rejestracyjne SP-LLE, SP-LLF i SP-LLG) wykonano również modyfikację wyposażenia wnętrza oraz części wyposażenia awionicznego, co pozwoliło na podniesienie standardu do poziomu oczekiwanego przez pasażerów w dzisiejszych czasach.

Prace w zakresie zmian wnętrza samolotu są jednymi z bardziej wymagających pod względem kompetencji technicznych organizacji obsługowej. Przez 25 lat wykonano w 23 należących do LOT samolotów B737 (10 modelu -500, 10 modelu -400 i 3 miodelu -300) ogromną liczbę przeglądów. Tylko od 2001, a więc już po niemal 10 latach użytkowania samolotów, wykonano 115 przeglądów kategorii C i 18 przeglądów kategorii D. Natomiast od początku historii obsługi Boeingów 737 w warszawskiej bazie technicznej przeprowadzono 251 ciężkich przeglądów dla PLL LOT oraz wielu innych klientów z całego świata. Wszystkich wizyt związanych z obsługą techniczną było w tym czasie około 800.

Oprócz samolotów należących do LOT, LOTAMS wykonuje także obsługę innych przewoźników,
w tym również samolotów B737 Next Generation. Duża liczba przeglądów dla przewoźników innych niż LOT wykonywana jest także w ramach obsługi liniowej.

O takim wyniku zadecydowało przede wszystkim doświadczenie i wysoko wykwalifikowany personel. Mechanicy lotniczy są szkoleni bezpośrednio przez wykładowców z Boeinga, który, jako producent samolotu, organizuje obszerne kursy, dzięki którym mechanicy i inżynierowie nabywają wymaganą przepisami lotniczymi wiedzę pod okiem profesjonalistów. Mechanicy szkoleni są zarówno w Polsce, jak i za granicą, w siedzibach producentów.

Kolejnym czynnikiem składającym się na osiągnięty wynik jest posiadanie przez LOTAMS 4 hangarów (10 stanowisk) z wyposażeniem przystosowanym do obsługi tego modelu samolotu. Baza ma odpowiednie podnośniki, doki technologiczne, wózki do silników, czy sprzęt do badań nieniszczących.  Ponadto lokalizacja LOTAMS tuż obok płyty Lotniska Chopina również wpływa pozytywnie na płynność wykonywanej obsługi.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi samolotów Boeing 737, które zdobywaliśmy od początku lat 1990. jako jedni z pierwszych w Europie. Nasi pracownicy przepracowali na tym typie ponad milion godzin. Nie ma w Polsce oraz w regionie bazy technicznej, która mogłaby się pochwalić takim doświadczeniem. Jednocześnie, cały czas staramy się dopasowywać do rynku, stale się doskonalić i poszerzać naszą ofertę. W bieżącym roku wprowadzamy do obsługi najnowszy model Boeinga –  737 MAX – komentuje członek zarządu LOTAMS Rafał Momot (LOTAMS obsłuży Austrian Airlines, 2016-11-03).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.