Reklama
Reklama

Airbus projektuje A380plus

Europejski koncern Airbus zaprezentował dziś studium rozwojowe największego samolotu pasażerskiego świata – A380plus. Studium obejmuje m.in. udoskonalenia aerodynamiczne, w tym większe końcówki skrzydeł (winglety) o rozpiętości 4,7 m (część górna – 3,5 m, dolna – 1,2 m) i ich zmienioną konstrukcję. Dzięki niej zużycie paliwa ma zostać obniżone o 4%.

Dzięki nowej konstrukcji przednich schodów A380plus ma zabierać 20 pasażerów więcej, dzięki zmianie tylnych – 14, 11-fotelowym rzędom w klasie ekonomicznej – 23, 9-fotelowym rzędom w konfiguracji premium economy – 11, zmianie pomieszczenia odpoczynku załogi – 3, a przekonstruowaniu górnego pokładu – 10. Zmiany mają zmniejszyć koszt jednego fotela pasażerskiego o 13% / Ilustracja: Airbus

Producent zamierza obniżyć koszty wytwarzania samolotów i zwiększyć nawet o 78 liczbę foteli pasażerskich (Aircraft Interiors Expo, AIX), z obecnych 497 w czterech klasach do 575. W konfiguracji premium economy ma ich się mieścić po 9 w rzędzie, a w ekonomicznej po 11. Zmieniono też przedział przeznaczony do odpoczynku załogi i konstrukcję schodów. Dzięki zwiększeniu maksymalnego ciężaru startowego do 578 t możliwe będzie zachowanie obecnego zasięgu (8200 Mm) lub jego zwiększenie o 300 Mm przy zachowaniu obecnej liczby miejsc pasażerskich.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.