Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy i Norwegia dołączyły do MMF

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 30 czerwca 2017

Niemcy i Norwegia oficjalnie przystąpiły do europejskiego programu zakupu samolotów wielozadaniowych A330 (Multinational MRTT Fleet, MMF).

Obecnie w MMF zaangażowane są Holandia, Niemcy, Norwegia i Luksemburg / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Pomysł wspólnego zakupu i eksploatacji wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących przez państwa europejskie (Multinational MRTT Fleet, MMF) narodził się pod koniec 2012, z inicjatywy ministrów obrony 10 państw członkowskich Europejskiej Agencji Obrony: Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Norwegii, Polski, Portugalii i Węgier. W projekt zaangażowane były dotychczas jedynie Holandia i Luksemburg. Wczoraj, na mocy porozumienia podpisanego w kwaterze Głównej NATO w Brukseli, do MMF dołączyły Niemcy i Norwegia.

MMF jest finansowana przez cztery kraje, które będą miały wyłączne prawo do korzystania z samolotów A330 MRTT, będących własnością NATO, przystosowanych do podawania paliwa podczas lotu, przewozu pasażerów i ładunku i ewakuacji medycznej. Pierwsze 2 samoloty zostały już zamówione i zostaną dostarczone w 2020, po przebudowaniu ich w zakładach Airbus Defense and Space w Getafe. Obecnie zostanie zamówionych 5 kolejnych A330 MRTT, z opcją na maksymalnie 4 dalsze (Porozumienie w sprawie MMF, 2016-07-28).

Szef Agencji wsparcia i zamówień NATO (NSPA) Peter Dohmen powiedział: Jesteśmy dumni, będąc kluczowym partnerem w tym krytycznym projekcie, pomagającym państwom europejskim spełnić wymogi dotyczące transportu lotniczego i tankowców. Pomyślna współpraca w tym projekcie – połączenie wszystkich naszych zdolności – bardzo dobrze wpisuje się w przyszłą współpracę NATO / UE.

Dyrektor OCCAR, Arturo Alfonso-Meiriño dodał: MMF daje nowe możliwości połączenia wspólnych zdolności EDA, NSPA i OCCAR w jeden zespół, a każda organizacja będzie działać w ramach swojej specjalizacjii. Cieszę się, że ta ważna inicjatywa zdobyła dodatkowych partnerów. Wciąż jest możliwość udziału jeszcze większej liczby krajów.

Dyrektor generalny Europejskie Agencji Obrony (EDA) Jorge Domecq stwierdził: MMF jest przykładem europejskiej współpracy w dziedzinie obronności, który pokazuje, że kiedy już wspólnie zidentyfikowano braki zdolności, narody europejskie mogą działać razem, pracować nad wspólnym projektem mającym na celu wypełnienie luki, i ostatecznie go zrealizować.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.