Ukraina i ChRL prowadzą rozmowy o wspólnej realizacji programu budowy naddźwiękowego samolotu szkolno-treningowego L-15. Jeśli ukraińskie wojska lotnicze zakupią te samoloty, będą one produkowane na Ukrainie.
Prototypy L-15 są napędzane ukraińskimi silnikami DW-2 z OKB Progress, a w seryjnych samolotach mają być montowane AI-222K-25F produkowane przez Motor Sicz. Według przebywającego w ChRL ministra obrony Ukrainy, Jurija Jechanurowa, to dobra podstawa do dalszej współpracy. Wspólnie produkowane samoloty mogłyby być także eksportowane na rynki trzecie.
Innymi perspektywicznymi programami chińsko-ukraińskimi mogą stać się remonty i modernizacja rosyjskich śmigłowców rodziny Mi, wsparcie projektowania samolotu ARJ-45, szkolenie chińskich specjalistów zajmujących się remontami silników do samolotów Su-27, dostawy radiolokatorów i systemów łączności, remonty kompleksów przeciwlotniczych oraz dostawy silników do chińskich samolotów załogowych i bezpilotowców. W bieżącym roku (w maju lub czerwcu) w Kijowie odbędzie się 5. posiedzenie mieszanej komisji ds. współpracy przemysłowo-wojskowej, która zdecyduje o kierunkach współpracy.