Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prototyp EA700 oblatany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 września 2017

Prototypowy bardzo lekki odrzutowiec EA700, opracowywany przez spółkę One Aviation w ramach Project Canada, wzbił się w powietrze 1 września. Trwający ok. 1,5 h lot rozpoczął się i zakończył na lotnisku w Albuquerque, w stanie Nowy Meksyk.

Pierwszy prototypowy EA700 w trakcie oblotu / Zdjęcie: One Aviation

W jego trakcie szef pilotów doświadczalnych One Aviation Jerry Chambers sprawdził własności pilotażowe samolotu w różnych konfiguracjach aerodynamicznych i podczas wykonywania manewrów. Maksymalna wysokość lotu wynosiła 4572 m. Oblot przebiegł bez niespodzianek – przeprowadzono wszystkie zakładane testy.

Noszący znaki rejestracyjne N990NE samolot jest w rzeczywistości połączeniem kadłuba, silników i usterzenia Eclipse 500 z nowym skrzydłem, o rozpiętości większej o ponad 1,2 m w porównaniu z oryginałem i nowym profilem, które docelowo będzie zabudowane w seryjnych EA700. Producent planuje wprowadzić też winglety na końcówkach skrzydeł, wydłużyć kadłub o 36 cm oraz zwiększyć pojemność bagażnika i rozpiętość i powierzchnię statecznika poziomego.

To bardzo ważny krok na drodze do przekształcenia bardzo dobrego samolotu w doskonały samolot. Zespół One Aviation ciężko pracował, aby osiągnąć ten kluczowy etap związany z projektem nowego skrzydła dla EA700 – powiedział szef One Aviation Alan Klapmeier.

W próbach w locie wezmą udział 3 przedseryjne EA700. Dwa kolejne odrzutowce będą użyte do testów awioniki Garmin 3000 I zespołu napędowego, złożonego z 2 silników Williams FJ33. Podobnie jak pierwszy samolot, będą one odpowiednio przebudowanymi prototypami Eclipse 500/550 (One Aviation przedstawia Eclipse 700, 2017-07-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.