Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy i Norwegia kupują MRTT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 września 2017

25 września w siedzibie Organizacji ds. współpracy w dziedzinie uzbrojenia (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, OCCAR) w niemieckim Bonn przedstawiciele Airbusa zawarli z Niemcami i Norwegią umowę zakupu 5 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT i wsparcia ich eksploatacji przez 2 lata.

Dostawy 7 MRTT zamówionych przez kraje MMF mają zostać zrealizowane w l. 2020-2022 / Ilustracja: Airbus

Zamiar ten był sygnalizowany kilka miesięcy temu, gdy obydwa kraje postanowiły dołączyć do europejskiego programu Multinational MRTT Fleet (MMF). Umowa zawiera opcję zakupu 4 kolejnych MRTT przez rządy innych krajów, które zdecydują się na dołączenie do MMF (Niemcy i Norwegia dołączyły do MMF, 2017-06-30).  

Przeznaczone dla Niemiec i Norwegii samoloty będą przystosowane do podawania paliwa podczas lotu innym statkom powietrznym, przewozu pasażerów i ładunków oraz ewakuacji medycznej. Kraje zrzeszone w MMF będą miały wyłączne prawo do korzystania z samolotów MRTT, będących własnością NATO. Dostawy wszystkich 7 MRTT zamówionych przez kraje MMF mają zostać zrealizowane w l. 2020-2022.

Luftwaffe (wojska lotnicze Niemiec) dysponują obecnie 4 Airbusami A310-304 MRTT, których średni wiek to 28-30 lat. Norwegia nie ma żadnych samolotów przystosowanych do podawania paliwa podczas lotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra