Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AHAC dla lotniska w Zielonej Górze

Lotnictwo cywilne, 28 września 2017

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podpisał decyzję o przedłużeniu na 2 lata AHAC (Airport Handling Agent Certificate) dla Portu lotniczego Zielona Góra-Babimost, zarządzanego przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze. Certyfikat z rąk wiceprezesa ds. standardów lotniczych ULC Michała Witkowskiego odebrał w siedzibie Urzędu dyrektor lotniska Zielona Góra-Babimost Michał Anczykowski.

Na mocy AHAC zielonogórskie lotnisko może wykonywać obsługę naziemną w zakresie zaopatrywania statków powietrznych w materiały pędne / Zdjęcie: Port lotniczy Zielona Góra-Babimost

Po zakończonej w marcu konwersji Certyfikatu Lotniska, jest to drugi ważny Certyfikat Prezesa ULC dla lotniska w Babimoście w tym roku. Na mocy wspomnianego dokumentu zielonogórskie lotnisko może wykonywać obsługę naziemną w zakresie zaopatrywania statków powietrznych w materiały pędne. Swoją decyzją Prezes ULC potwierdził spełnienie najwyższych obowiązujących norm dotyczących procedur operacji tankowania i utrzymania jakości paliwa lotniczego oferowanego przez lotnisko Zielona Góra–Babimost.

Wiosną br. zielonogórski port otrzymał nowy Certyfikat Lotniska, potwierdzający spełnienie standardów wymaganych przez Unię Europejską. Wydany przez ULC dokument potwierdza, że lotnisko spełnia standardy bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego na poziomie europejskim. Może ono przyjmować statki powietrznych o literze kodu referencyjnego 4C (np. Boeing 737, czy Airbus 320), a także o wyższej, m. in. Bombardier Q400, Airbus A330-300/-200, Boeing 757-300/200, Tupolew Tu-204, czy Tupolew Tu-154, a także samoloty transportowe (Antonow An-124-100, Lockheed C-5A/B Galaxy, Boeing 747-400/300/200/100/SP, Boeing 777-200 (ER)(LR), Boeing 787-8, Airbus A340-300/200, Boeing 767-400ER/300/200/ (ER)(W), McDonnel Douglas MD-11 i Boeing C-17 Globemaster).

Nowy dokument zastąpił poprzedni, wydany na podstawie przepisów prawa krajowego Certyfikat, którego ważność wygasła 1 kwietnia 2017. Bieżący Certyfikat wydany jest bezterminowo. Tym samym port lotniczy Zielona Góra-Babimost znalazł się wśród 8 lotnisk w Polsce, posiadających unijne certyfikaty (LOT połączy Warszawę i Zieloną Górę, 2017-02-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.