Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing kupuje Aurora Flight Sciences

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 09 października 2017

Boeing ogłosił zamiar zakupu przedsiębiorstwa Aurora Flight Sciences specjalizującego się w projektowaniu i budowie lotniczych systemów bezzałogowych. Koncern z Chicago zamierza w ten sposób lepiej dostosować się do wyzwań rozwoju technologii w lotnictwie cywilnym i wojskowym. Szczegółów planowanej transakcji na razie nie ujawniła żadna ze stron, ani media.

Demonstrator całkowicie elektrycznej latającej taksówki pionowego startu i lądowania eVTOL zaprojektowany przez Aurora Flight Sciences. Prototypy docelowego pojazdu mają być testowane w 2020 w Dallas i Dubaju / Zdjęcie: Aurora Flight Sciences

Aurora realizuje wiele programów rozwojowych w obszarze lotniczych systemów bezzałogowych. Jednym z nich jest projektowanie pionowzlotu XV-24A LightningStrike z napędem wielowentylatorowym. Program jest finansowany przez należąca do Pentagonu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) i US Air Force (LightningStrike oblatany, 2016-04-21). DARPA finansuje też rozwój samolotu zero-emisyjnego, całkowicie zasilanego panelami słonecznymi.

Boeing zamierza wykorzystać doświadczenia Aurora Flight Sciences do budowy autonomicznych systemów transportowych, rozwijanych między innymi z Uberem. Chodzi zarówno o systemy cywilne, jak i realizowane na rzecz Pentagonu. Stąd planowana transakcja wymaga jeszcze zgody Departamentu Obrony USA. Według obecnych planów, Aurora po przejęciu przez Boeinga zostanie odrębnym przedsiębiorstwem.

Aurora Flight Sciences zatrudnia 550 pracowników. Przez blisko 30 lat działalności (od 1989) w przedsiębiorstwie zaprojektowano ponad 30 bezzałogowców. Opracowuje się tam również nowe materiały kompozytowe i wydajne napędy elektryczne (Bezzałogowy UH-1H, 2016-11-15, Próby AACUS, 2016-05-30).

Boeing już od kilku lat dokonuje akwizycji przedsiębiorstw specjalizujących się w systemach bezzałogowych. W 2008 przejął kontrolę nad Insitu, projektującym i produkującym bsl. Niedawno zaś koncern z Chicago kupił Liquid Robotics – spółkę wytwarzającą autonomiczne pojazdy podwodne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.