Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy C-130J dla Francji

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 października 2017

20 października w zakładach Lockheed Martina w Marietta w stanie Georgia odbył się roll-out pierwszego samolotu transportowego C-130J-30 Super Hercules dla wojsk lotniczych Francji. Samolot ma numer seryjny 5836 i francuski numer burtowy 61-PO. Dwa samoloty tego typu producent ma dostarczyć odbiorcy do końca br.

Wytoczenie z hangaru pierwszego samolotu transportowego C-130J-30 Super Hercules dla wojsk lotniczych Francji, numer seryjny 5836, francuski numer burtowy 61-PO / Zdjęcie: Lockheed Martin

29 stycznia 2016 francuska DGA (Direction générale de l'armement) ujawniła plan zakupu co najmniej 2 samolotów transportowych C-130J-30 i 2 latających tankowców na bazie samolotów tego typu (DGA zamawia C-130J, 2016-02-03). Wcześniej, 10 listopada 2015 DSCA (Defense Security Cooperation Agency) poinformowała Kongres o zamiarze sprzedaży Francji 2 C-130J i 2 KC-130J oraz silników zapasowych i wyposażenia. Planowany kontrakt miał być wart maksymalnie 650 mln USD (samoloty – 295 mln USD).

Zakup był związany z problemami z rozwojem nowych europejskich samolotów transportowych Airbus A400M i ich wersji tankującej (testy wykazały m.in. problemy z tankowaniem śmigłowców). Według dostępnych danych, dwa C-130J mają zostać dostarczone odbiorcy do końca 2017, a dwa KC-130J w 2019. Na bazie tych samolotów ma w przyszłości zostać zorganizowana wspólna, niemiecko-francuska jednostka wojskowa (Niemiecko-francuska flota C-130J?, 2016-10-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.