Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podano przyczyny wypadków niszczycieli USN

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 03 listopada 2017

US Navy zakończyła dochodzenia w sprawie kolizji na morzu z udziałem dwóch niszczycieli rakietowych typu Arleigh Burke.

Kolizje z udziałem USS Fitzgerald i USS John S. McCain wyłączyły oba okręty z działań operacyjnych na długie miesiące, co znacznie skomplikowało sytuację US Navy, dla której Ocean Spokojny jest jednym z kluczowych teatrów działań. Należo również opracować i wdrożyć plany naprawcze, na podstawie których jednostki zostaną przywrócone do służby. Pierwszy z okrętów przejdzie naprawę w stoczni Huntington Ingalls Shipbuilding w Pascagoula, w stanie Mississippi. Drugi jest w drodze do portu macierzystego w Yokosuce, gdzie zostanie naprawiony / Zdjęcie: Mass Communication Specialist 1st Class Peter Burghart, USN

W raporcie podsumowującym dochodzenia wszczęte w sprawie wypadków na morzu z udziałem niszczycieli USS Fitzgerald (DDG 62) i USS John S. McCain (DDG 56), typu Arleigh Burke, stwierdzono że do obu zdarzeń doszło przede wszystkim wskutek błędu czynnika ludzkiego. Podkreślono, że do kolizji doprowadziła m.in. niska dyscyplina wśród załogi i nieprzestrzeganie podstawowych procedur operowania na morzu, a także braki w wyszkoleniu oficerów dowodzących i marynarzy pełniących istotne funkcje na mostku.

Do pierwszego wypadku doszło 17 czerwca ok. 100 km na południowy zachód do wybrzeży Japonii. USS Fitzgerald zderzył się z idącym pod filipińską banderą kontenerowcem ACX Crystal. Wskutek wypadku amerykański niszczyciel został poważnie uszkodzony. Największe zniszczenia objęły prawą burtę w pobliżu głównej części nadbudówki, gdzie mieści się m.in. mostek oraz anteny systemu Aegis. Dopiero po powrocie do Yokosuki udało się odnaleźć ciała siedmiu członków załogi, których wcześniej uznawano za zaginionych (USS Fitzgerald opuścił suchy dok, 2017-10-09).

21 sierpnia nieopodal wybrzeży Singapuru USS John S. McCain zderzył się z z idącym pod banderą Liberii zbiornikowcem Alnic MC. W wyniku kolizji poważnie uszkodzony został kadłub okrętu od strony lewej burty. Woda, która dostała się do wnętrza przez nieszczelne poszycie kadłuba, zalała niektóre pomieszczenia, w tym kajuty i część maszynowni. Z zalanych i częściowo zniszczonych pomieszczeniach zginęło dziesięciu członków załogi niszczyciela (Dłuższa droga USS John S. McCain do Yokosuki, 2017-10-23). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra