US Navy zakończyła dochodzenia w sprawie kolizji na morzu z udziałem dwóch niszczycieli rakietowych typu Arleigh Burke.
W raporcie podsumowującym dochodzenia wszczęte w sprawie wypadków na morzu z udziałem niszczycieli USS Fitzgerald (DDG 62) i USS John S. McCain (DDG 56), typu Arleigh Burke, stwierdzono że do obu zdarzeń doszło przede wszystkim wskutek błędu czynnika ludzkiego. Podkreślono, że do kolizji doprowadziła m.in. niska dyscyplina wśród załogi i nieprzestrzeganie podstawowych procedur operowania na morzu, a także braki w wyszkoleniu oficerów dowodzących i marynarzy pełniących istotne funkcje na mostku.
Do pierwszego wypadku doszło 17 czerwca ok. 100 km na południowy zachód do wybrzeży Japonii. USS Fitzgerald zderzył się z idącym pod filipińską banderą kontenerowcem ACX Crystal. Wskutek wypadku amerykański niszczyciel został poważnie uszkodzony. Największe zniszczenia objęły prawą burtę w pobliżu głównej części nadbudówki, gdzie mieści się m.in. mostek oraz anteny systemu Aegis. Dopiero po powrocie do Yokosuki udało się odnaleźć ciała siedmiu członków załogi, których wcześniej uznawano za zaginionych (USS Fitzgerald opuścił suchy dok, 2017-10-09).
21 sierpnia nieopodal wybrzeży Singapuru USS John S. McCain zderzył się z z idącym pod banderą Liberii zbiornikowcem Alnic MC. W wyniku kolizji poważnie uszkodzony został kadłub okrętu od strony lewej burty. Woda, która dostała się do wnętrza przez nieszczelne poszycie kadłuba, zalała niektóre pomieszczenia, w tym kajuty i część maszynowni. Z zalanych i częściowo zniszczonych pomieszczeniach zginęło dziesięciu członków załogi niszczyciela (Dłuższa droga USS John S. McCain do Yokosuki, 2017-10-23).