Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Większe Dreamlinery na trasach do Ameryki Pn.

Lotnictwo cywilne, 22 listopada 2017

Dzisiaj LOT ma w swojej flocie 8 szerokokadłubowych Boeingów Dreamliner 787-8, z których każdy ma na pokładzie 252 fotele trzech klas: 18 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. Już wiosną przyszłego roku zaczną się dostawy Dreamlinerów 787-9, przystosowanych do przewozu 294 pasażerów (24 w klasie biznes, 21 w premium economy i 249 w klasie ekonomicznej).

Wizualizacja Boeinga 787-9 Dreamliner w barwach PLL LOT / Ilustracja: PLL LOT

Polski przewoźnik zamówił cztery 787-9 – trzy zostaną dostarczone w przyszłym roku, a czwarty w 2019. Nowe Dreamlinery zaczną operować na trasach do Chicago na przełomie marca i kwietnia, do Nowego Jorku (JFK) od początku maja, a do Toronto – od początku lipca 2018. Dodatkowo samoloty tego typu mogą być wykorzystywane na wybranych rejsach do Seulu.

LOT był pierwszą linią w Europie, która wprowadziła Boeinga 787 do swojej floty. To był mądry dalekowzroczny ruch, który do dziś procentuje. Dzisiaj Dreamliner to nasz flagowy samolot i filar floty dalekodystansowej – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Dreamliner 787-9 ma ponad 62 m długości, czyli jest o 6 m dłuższy od 787-8 jest napędzany silnikami Rolls-Royce’a Trent TEN. Zasięg 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, o ok. 700 km więcej niż 787-8. W LOT-owskich Boeingach 787-9 – podobnie jak w 787-8 – w klasie biznes fotele będą się rozkładały do pozycji płaskiego łóżka. Będą one ustawione w konfiguracji 2-2-2, co daje pasażerom dużo miejsca i pozwala im wygodnie się wyspać. Klasa premium economy to fotele w konfiguracji 2-3-2 z dużą ilością miejsca na nogi. W klasie ekonomicznej fotele zostaną zabudowane w układzie 3-3-3.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i na podstawie ich uwag w nowym samolocie LOT przygotował kilka znaczących modyfikacji. W klasie biznes w pierwszym rzędzie monitory rozrywki pokładowej będą znajdowały się na ścianie przed fotelem, zamiast w podłokietniku. W klasie premium economy LOT zaoferuje większy niż dotychczas odstęp między fotelami: 42 zamiast 38 cali. Umożliwi to znacznie bardziej wygodne przemieszczanie się po kabinie. W tej części samolotu znajdzie się również toaleta specjalnie dla pasażerów lecących w tej sekcji samolotu. W klasie ekonomicznej LOT wybrał fotele Zodiac Z300 wyposażone w większe ekrany rozrywki pokładowej o przekątnej 10,6 cala.

Do końca 2020 we flocie naszego narodowego przewoźnika będzie co najmniej 16 Dreamlinerów. Od grudnia br. do maja 2019 LOT planuje odebrać 6 Boeingów 737 MAX 8, które będzie wykorzystywał do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu. Oprócz tego do floty dołączy kolejnych 6 Embraerów 195, które zabiorą na pokład 116 pasażerów (o 4 więcej niż dotychczas). Mają one przewozić pasażerów m.in. z portów Europy Środkowo-Wschodniej do hubu w Warszawie (LOT rozwija połączenia dalekiego zasięgu , 2017-11-21). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra