Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbia będzie samodzielnie remontować M-84

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 23 listopada 2017

W wywiadzie opublikowanym 15 listopada w dwumiesięczniku ministerstwa obrony Odbrana, dowódca 2. brygady wojsk lądowych Serbii płk Zeljko Kuzmanovic, ujawnił, że warsztaty remontowe TRZ (Tehnicki Remontni Zavod), zlokalizowane w mieście Čačak, już niebawem rozpoczną samodzielne wykonywanie przeglądów naprawczych czołgów podstawowych M-84.

Wojska lądowe Serbii mają na stanie 212 czołgów podstawowych M-84 / M-84A / Zdjęcie: MO Serbii

Kuzmanovic poinformował, że centrum badawczo-testowe SZ Serbii już zweryfikowało i zatwierdziło zakres przeglądów 9 różnych instalacji M-84: uruchamiania silnika sprężonym powietrzem, filtrowania powietrza i wydechowego, zasilania paliwem, przeciwpożarowej, rozruchu i zasilania elektrycznego, hydraulicznego sterowania i smarowania skrzyni biegów, urządzeń filtrujących, podgrzewania silnika i jego akcesoriów i odbiorników energii elektrycznej.

Według Kuzmanovicia, do końca tego roku lub na początku 2018, TRZ rozpoczną także przeglądy naprawcze  osprzętu elektrycznego M-84. Dzięki temu warsztaty w Čačaku będą samodzielnie zajmować się serbskimi czołgami.

Oczekuje się, że w połączeniu z usprawnioną logistyką zwiększy to zdolność bojową  serbskich czołgów. Obecnie  Vojska Srbije mają na stanie 212 wyprodukowanych w l. 1984-1991 w b. Jugosławii M-84 / M-84A i 13 T-72M, dostarczonych z b. ZSRR (Serbia znowu zmodernizowała M-84, 2017-05-12). W 2018 roku Federacja Rosyjska ma dostarczyć Serbii, na mocy uzgodnień z grudnia 2016, 30 T-72 i 30 opancerzonych samochodów rozpoznawczych BRDM-2.

M-84 używane są także przez siły zbrojne Chorwacji, Słowenii oraz Bośni i Hercegowiny. Dodatkowo ok. 70 M-84 wchodzi w skład 35. Brygady Pancernej wojsk lądowych Kuwejtu.

Na postawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.