Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cessna prezentuje SkyCouriera

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 29 listopada 2017

Wchodzący w skład Textron Aviation koncern Cessna poinformował o wprowadzeniu na rynek nowego, skonstruowanego od podstaw, samolotu wielozadaniowego w układzie zastrzałowego górnopłata z usterzeniem w układzie T.

Pierwszym nabywcą Cessny SkyCourier 408 jest FedEx Express / Ilustracje: Textron Aviation

Dwusilnikowy duraluminiowy SkyCourier 408,  ze stałym podwoziem trójpodporowym, napędzany silnikami turbinowymi PT6A-65SC o mocy 1100 KM każdy, poruszającymi 4-łopatowe śmigła McCauley, będzie oferowany w wersji towarowej i pasażerskiej. Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika glass cockpit Garmin G1000.

Rozpiętość SkyCouriera wynosić ma 21,95 m, długość – 16,71 m, a wysokość – 6,02 m. Wariant cargo będzie wyposażony w duże drzwi ładunkowe o wymiarach 2,21 m x 1,75 m i płaską podłogę ładowni. Jej wymiary umożliwią przewiezienie maksymalnie 3 trzech kontenerów transportowych LD3 o łącznej masie 2722 kg. Samolot będzie miał maksymalną prędkość przelotową 370 km/h i maksymalny zasięg 1667 km.

19-osobowa wersja pasażerska będzie miała oddzielne drzwi: dla załogi po bokach przedniej części kadłuba i dla podróżnych w tylnej części kadłuba, a także duże okna kabiny zapewniające naturalne światło i doskonałą widoczność. Jej maksymalna ładowność wynosić ma 2268 kg, a zasięg maksymalny – 741 km. Obliczeniowa długość rozbiegu SkyCouriera to 1006 m. Samolot ma być zdolny do wzniesienia się na maksymalną wysokość 7620 m.

Pierwszym nabywcą Cessny SkyCourier 408 jest FedEx Express, który podpisał kontrakt na 50 samolotów towarowych z opcjami na 50 kolejnych. Cena katalogowa to 5,5 mln USD (19,5 mln zł). Oblot prototypu SkyCouriera ma odbyć się w 2019, a rozpoczęcie eksploatacji planowane jest w 2020. FedEx Express ma odbierać jeden samolot miesięcznie.

Dzięki naszej dogłębnej wiedzy i udokumentowanym sukcesom w rozwoju nowych produktów, chcieliśmy współpracować bezpośrednio ze światowej klasy przedsiębiorstwem, takim jak FedEx Express, aby wspólnie opracować Cessnę SkyCourier. Samolot będzie wypełniał lukę w tym segmencie rynku dzięki doskonałym osiągom i niskim kosztom eksploatacji w połączeniu z elastycznością konfiguracji kabiny – powiedział Scott Ernest, prezes i dyrektor generalny Textron Aviation.

FedEx Express od lat ma świetne relacje z Textron Aviation, a ten nowy, nowoczesny samolot będzie odgrywał kluczową rolę w naszej strategii modernizacji floty. Cessna SkyCourier 408 oferuje szereg istotnych funkcji, które poprawią naszą długoterminową strategię – powiedział David L. Cunningham, prezes i dyrektor generalny FedEx Express (FedEx kupuje ATR-y 72F, 2017-11-09).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.