Szwajcarski Pilatus poinformował, że 7 grudnia uzyskał certyfikat typu USA (FAA) i UE (EASA) dla swego pierwszego odrzutowca dyspozycyjnego PC-24 Super Versatile Jet. Stało się to po ponad dwóch latach testów, które rozpoczęły się w maju 2015. Od tego czasu trzy testowane samoloty wylatały 2205 godzin.
Równocześnie certyfikat uzyskał symulator Level D. Pierwszy obiekt tego typu umieszczono w Dallas w USA. Tam są szkolone załogi pierwszych dostarczanych odbiorcom PC-24.
Pilatus zainwestował w program rozwojowy PC-24 ponad 500 mln franków szwajcarskich. Kolejnych 150 mln CHF przeznaczył na zbudowanie hali produkcyjnej z niezbędnym wyposażeniem w rodzimym Stans. Teraz Szwajcarzy budują ośrodek produkcyjny w USA – w Broomfield w stanie Kolorado. Ma on uzyskać pełne zdolności w połowie 2018. Według wstępnych planów, na rynek amerykański ma trafiać połowa produkowanych PC-24.
Szwajcarzy na razie realizują harmonogram z 2013 bez opóźnień. Wówczas zaplanowali, że pierwszy seryjny PC-24 trafi do odbiorcy do końca 2017. I tak zapewne się stanie. Jako pierwsze ma otrzymać przedsiębiorstwo PlaneSense z New Hampshire. Na 2018 Pilatus zaplanował dostawę 23 PC-24, w tym 3 dla PlaneSense. Katalogowa cena 10-miejscowych samolotów wynosi 8,9 mln USD.
Pilatus PC-24 to dwusilnikowy odrzutowiec dyspozycyjny. Napędzany jest silnikami Williams International FJ-44-4A. Zapewniają one prędkość maksymalna równą 815 km/h (Trzeci PC-24 w powietrzu, 2017-03-07).