Boeing 737 MAX 8 LOT-u, noszący znaki rejestracyjne SP-LVB wystartował z Boeing Field w Renton 19 grudnia o godz. 21 czasu warszawskiego. Po drodze lądował w porcie Keflawik na Islandii, gdzie odbyło się tankowanie paliwa. Na Lotnisku Chopina w Warszawie samolot pojawił się 20 grudnia o godz. 11.
W pierwszy rejsowy lot – do Paryża – MAX ma wyruszyć 22 grudnia o godz. 7:50. Będzie to pierwsza wizyta samolotu tego typu w historii paryskiego lotniska im. Charlesa de Gaulle’a. Polski przewoźnik planuje wykorzystywać Boeingi 737 MAX na najpopularniejszych trasach krótkiego i średniego zasięgu. Od 26 grudnia nowy samolot zacznie obsługiwać codzienny wieczorny rejs do Londynu (na dwóch pozostałych w ciągu dnia na Heathrow lata MAX dostarczony przez Boeinga 2 grudnia, Victor Alpha wylądował, 2017-12-04) i codzienne połączenie do Madrytu. Od połowy stycznia drugi samolot pojawi się tez na rejsach do Larnaki na Cyprze.
Zamówionych przez LOT MAX-ów jest sześć, a ich dostawy mają zakończyć się w maju 2019. MAX-em nr 3 już wiosną będzie można polecieć do Tel Awiwu z Warszawy i portów regionalnych: Wrocławia, Poznania, Gdańska, Lublina i Rzeszowa. Docelowo MAX-y będą obsługiwały połączenia z Warszawy także do Astany, Wiednia, Amsterdamu, Frankfurtu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa.
To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8. Nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.