Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair likwiduje połączenia

10 lutego 2009

Ryanair zapowiedział wczoraj zlikwidowanie od marca 11 połączeń z Polski do Wielkiej Brytanii. Rzecznik przewoźnika poinformował, że powodem jest zwiększenie opłat nawigacyjnych. Tyle, że odbyły się one… na początku ubiegłego roku.

Samolot Ryanair na lotnisku w Katowicach. Władze spółki zapowiedziały zlikwidowanie jednego połączenia z tego miasta, do Bristolu. Skutki tych cięć zmniejszy nieco otworzenie nowych połączeń z Polski. W 2009 Ryanair zamierza otworzyć 3 nowe trasy, z Katowic, Poznania i Wrocławia, odpowiednio do Bolonii, Barcelony i Alicante. Jest to jeszcze jeden dowód na to, że opłaty nawigacyjne wcale nie są przyczyną odwołania 11 połączeń do Wielkiej Brytanii... / Zdjęcie: MPL Katowice

Likwidowane trasy to Bristol-Szczecin, Bristol-Gdańsk, Bristol-Katowice, Birmingham-Szczecin, Liverpool-Łódź, Liverpool-Szczecin, Liverpool-Gdańsk, East Midlands-Łódź, East Midlands-Poznań, London Luton-Szczecin i Bournemouth-Wrocław.

Rzecznik prasowy stwierdził, że powodem likwidacji połączeń są opłaty nawigacyjne, które wzrosły prawie o 1000%, co czyni połączenia z Polską nieatrakcyjnymi dla pasażerów i godzi bezpośrednio w możliwość oferowania przez Ryanair niskich cen biletów.

Tłumaczenie to jest jednak nieprawdziwe. Faktem jest, że opłaty nawigacyjne i lotniskowe wzrosły o 960%, ale od 1 stycznia 2008 (zobacz: Ryanair wzywa i grozi), równając się z opłatami w większości państw UE. Co ciekawsze, opłaty te... zmniejszyły się od 1 stycznia bieżącego roku, średnio o kilka procent. Wzrosły jedynie opłaty terminalowe na warszawskim Okęciu, z 547,97 do 610,23 zł. Dodać również należy, że opłaty naliczane są w naszej walucie narodowej, a przewoźnicy płacą w euro, co przy spadającym kursie złotego, spowodowało w kilku ostatnich miesiącach duży i odczuwalny spadek ich wartości.

Prawdziwą przyczyną likwidacji 11 połączeń jest kryzys gospodarczy i towarzyszące mu zmniejszenie się ruchu lotniczego. Światowe załamanie boleśnie odczuwa również Wielka Brytania i pracujący w niej Polacy, a szczególnie pracownicy dorywczy i agencyjni.

Przyznanie się do takiej, w sumie obiektywnej przyczyny, stoi jednak w sprzeczności z zapowiedziami szefostwa linii o woli dynamicznego rozwoju liczby przewożonych pasażerów i siatki połączeń w okresie kryzysu (zobacz: Plany Ryanair). Mimo, że przedstawiciele Ryanair podali, że w styczniu bieżącego roku liczba przewiezionych pasażerów wzrosła o 11 %, w porównaniu do stycznia 2008, nie da się ukryć, że za ostatni kwartał zanotowali stratę w wysokości 102 mln Euro. Nie udało im się również zwiększyć stopnia wykorzystania miejsc, które od kilkunastu miesięcy utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie 69%.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.