Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mniejszy ruch z USA

Lotnictwo cywilne, 11 lutego 2009

Amerykańskie linie lotnicze ograniczają liczbę lotów z i do USA. W marcu dostępnych będzie średnio o 15 tys. miejsc mniej dziennie, niż rok wcześniej. Największy spadek odnotowywany jest w klasie biznesowej.

Jeszcze kilka miesięcy temu amerykańscy przewoźnicy planowali zmniejszenie strat, generowanych przez rynek wewnętrzny, lotami na trasach transatlantyckich i transpacyficznych. Niestety, według szacunków międzynarodowego stowarzyszenia transportu lotniczego IATA, w marcu liczba pasażerów zmniejszy się na tych trasach o kilka procent, w stosunku do marca 2008.

Przewoźnicy zareagowali na ten trend, likwidując część połączeń (w przypadku niektórych linii, dotyczy to nawet 30% lotów), lub wykorzystując mniejsze samoloty. Spowoduje to, że w marcu 2009 dostępnych będzie o 466 tys. mniej miejsc, niż rok wcześniej. To o 15 tys. miejsc mniej dziennie lub - bardziej obrazowo - o 60 dużych samolotów długodystansowych na dobę. W ujęciu procentowym oznacza to spadek o 5,2%.

Najbardziej dotkliwe zmniejszenie liczby pasażerów odnotowuje się w klasie biznes. Już w listopadzie wykorzystano o 9% miejsc mniej na trasach USA-Europa i aż o 17% mniej na liniach transpacyficznych. Jest to wynik wprowadzania oszczędności przez przedsiębiorstwa.

Coraz większa liczba specjalistów branży ostrzega, że skala i długość trwania obecnego kryzysu lotnictwa cywilnego w USA będzie większa, niż załamania z początku bieżącej dekady, spowodowanej spowolnieniem gospodarczym i odwróceniem się pasażerów od transportu powietrznego po zamachach z września 2001.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.