Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

BAE Systems prezentuje CV90 MkIV

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 24 stycznia 2018

Podczas dzisiejszej Międzynarodowej Konferencji Pancernej (International Armoured Vehicles Conference) w Londynie, BAE Systems prezentuje kolejną etap rozwoju bojowego wozu piechoty CV90, rozpoczynając nowy program oznaczony jako CV90 MkIV. Jest to już piąta generacja rodziny tych bwp.

Najnowszy bwp CV90 MkIV będzie oferowany z nową rodziną wież o modułowej konstrukcji i będzie wyposażony w system obrony aktywnej / Ilustracja: BAE Systems

Jesteśmy dumni i podekscytowani prezentując kolejny krok w rozwoju CV90. MkIV będzie dostępny teraz zarówno dla obecnych, jak i przyszłych użytkowników CV90 – powiedział Tommy Gustafsson-Rask, wiceprezes i dyrektor generalny BAE Systems Hägglunds.

Od początku CV90 został zaprojektowany z jasną wizją: stworzenia pojazdu, który zapewnia dużą mobilność taktyczną i strategiczną, ma doskonałą siłę ognia, dużą przeżywalność i ochronę w każdym terenie lub środowisku taktycznym. Zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju, a dzięki stałym informacjom zwrotnym i stanowiącym wyzwanie wymaganiom od naszej licznej grupy użytkowników, CV90 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie i sprawdzonym bojowym wozem piechoty używanym obecnie operacyjnie. Taki sposób myślenia, połączony z wiodącym potencjałem rozwojowym, stawia CV90 na unikalnej pozycji na globalnym rynku obronnym – dodał Dan Lindell, kierownik projektu CV90 w BAE Systems Hägglunds.

CV90 MkIV napędzany jest nowym silnikiem Scania o mocy maksymalnej 1000 KM z najnowszą zmodernizowaną przekładnią X300. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu została zwiększona z 35 t do 37 t, bez pogorszenia zwrotności pojazdu, przy takim samym poziomie ochrony (STANAG 4569). CV90 MkIV będzie też pierwszym zachodnim bwp wozem piechoty z system obrony aktywnej.

Bwp CV90 MkIV będzie oferowany z nową rodziną wież serii D, o modułowej konstrukcji, których uzbrojenie stanowić mają działka kal. 30/40, 35/50 mm lub armata kal. 120 mm, z podstawami do mocowania uzbrojenia (wyrzutni przeciwpancernych pocisków kierowanych i karabinów maszynowych). Konstrukcja wież umożliwia zamontowanie jeszcze większej gamy czujników i wdrożenie koncepcji iFighting, dotyczącej wielowymiarowego pola walki przyszłości.

iFighting zapewnia załodze wozu znaczące polepszenie świadomości sytuacyjnej, wspomagając proces podejmowania decyzji, a także zwiększa czujność i wytrzymałość załogi, zapewniając jednocześnie najdoskonalsze działanie całego systemu. iFighting daje polepszoną ergonomię, bardziej zaawansowane wsparcie działań autonomicznych, rozszerzoną rzeczywistość i możliwość działania w oddaleniu od własnych sił.

Jednym z elementów konstrukcji CV90 MkIV jest aktywne zawieszenie, które umożliwia kierowanie pojazdem i zwiększa jego stateczność, pozwalając na jazdę z większą prędkością w każdym terenie. Zmniejsza także koszty eksploatacji ponoszone przez użytkownika.

Czwarta generacja standardowej architektury elektroniki NGVA powoduje, że scalanie danych z czujników jest jeszcze skuteczniejsze i znacząco przyspiesza jednoczesne przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym. Modernizacja ta zawiera algorytmy nauczania maszynowego i zdolności sztucznej inteligencji – w tym autonomiczne wsparcie załogi – oraz rozszerzoną rzeczywistość i dane na mapach trójwymiarowych, umożliwiające adaptacje i rozwój w przyszłości.

BAE Systems zamierza zaoferować CV90 MkIV Republice Czeskiej w nadchodzącym przetargu na wozy bojowe, które zastąpią flotę używanych obecnie przez wojska lądowe Czech przestarzałych BVP-2 (Czeskie elementy dla Mjölnera, 2017-12-19). Brytyjskie przedsiębiorstwo sprzedało już ponad 1280 CV90, w 15 wariantach, do 7 krajów, w tym 4 państw członkowskich NATO. CV90 są obecnie używane przez Danię, Estonię, Finlandię, Norwegię, Szwecję, Szwajcarię i Holandię (Wsparcie dla estońskich CV90, 2017-04-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.