Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Roll-out A350 XWB Ultra Long Range

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 01 marca 2018

Pierwszy egzemplarz samolotu szerokokadłubowego A350 XWB w wersji Ultra Long Range opuścił halę montażu końcowego zakładów Airbusa w Tuluzie. Najnowszy wariant należący do rodziny samolotów pasażerskich A350 XWB dołączy do floty Singapore Airlines w br. Singapurski przewoźnik zamówił siedem samolotów A350-900 Ultra Long Range, które będą używane do lotów bezpośrednich między Singapurem a USA, w tym do Nowego Jorku.

Pierwszy egzemplarz A350 XWB Ultra Long Range opuszcza halę montażową / Zdjęcie: P. Masclet, Airbus

Po zakończeniu montażu płatowca pierwszy egzemplarz A350 XWB w wersji Ultra Long Range przetransportowano na stanowisko zewnętrzne, gdzie zostanie poddany szczegółowym testom naziemnym, poprzedzającym montaż silników Rolls-Royce Trent XWB.

Następnie, samolot przejdzie testy w powietrzu, aby potwierdzić zmiany, jakie zaszły w stosunku do standardowej wersji A350-900, których skutkiem będzie zwiększenie zasięgu. Objęły one m.in. modyfikację układu paliwowego, co przekłada się na zwiększenie ilości przewożonego paliwa o 24 tys. l bez potrzeby montowania dodatkowych zbiorników. Faza testowa pozwoli również na zmierzenie zwiększonej wydajności, uzyskanej dzięki poprawkom aerodynamicznym, w tym rozbudowaniu wingletów. Przy maksymalnej masie startowej 280 t model A350 XWB Ultra Long Range może pokonać ok. 18 tys. km lub lecieć bez przerwy ponad 20 h.

Dotychczas Airbus zebrał 854 zamówienia wiążące na A350 XWB od 45 klientów ze świata. Singapore Airlines są jednym z największych klientów zainteresowanych rodziną A350 XWB z łączną liczbą 67 zamówionych samolotów typu A350-900, w tym siedmiu egz. modelu Ultra Long Range (Pierwszy A350 dla Singapore Airlines, 2015-05-19). Przewoźnik odebrał już 21 egz. A350-900. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.