Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francuski Heron nad Afganistanem

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 23 lutego 2009

Francuskie ministerstwo obrony poinformowało, że 17 lutego swoją pierwszą misję operacyjną nad Afganistanem odbył bsl dalekiego zasięgu, Système Intérimaire de Drone Moyenne (SIDM), czyli głęboko zmodernizowana przez EADS wersja izraelskiego IAI Heron.

Francuski SIDM w bazie Bagram. Samolot działa na rzecz wszystkich jednostek ISAF / Zdjęcie: Armée de l'Air

Samolot, nazwany Eagle 1 SIDM, po raz pierwszy wzbił się w powietrze we wrześniu 2006. Napędzany jest silnikiem Rotax 914 o mocy 115 KM (wersja Eagle 2 będzie miała 1200-konny silnik turbośmigłowy PT6A), co zapewnia maszynie o rozpiętości skrzydeł 16,6 m, możliwość lotu na wysokości do 8300 m i z wyposażeniem rozpoznawczym, o masie do 250 kg. Standardowy, maksymalny czas trwania misji wynosi 12 h (z mniejszym ładunkiem systemów elektronicznych - do 20 h). SIDM przenosi kamerę dzienno-nocną/pracującą w podczerwieni oraz radar z syntetyczną aperturą, która pozwala na wykrywanie celów naziemnych, w tym poruszających się. Dodatkowo bls może być wyposażony również w laserowy wskaźnik celów.

Pierwszy, operacyjny lot SIDM trwał 1 h i 40 min. Odbył się dokładnie 2 tygodnie po przybyciu do bazy lotniczej Bagram samolotu, zespołu pilotów, obsługi naziemnej i specjalistów od analizy danych rozpoznawczych.

W Afganistanie służy obecnie 2800 francuskich żołnierzy. Komponent lotniczy składa się z 6 samolotów myśliwsko-bombowych (Mirage 2000D lub Rafale) oraz 2 tankowców powietrznych C-135F.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.